اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
    
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به آغاز تخریب و بازسازی مدارس خشتی و گلی مناطق روستایی و عشایری استان از سال گذشته، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال 95 دیگر مدرسه خشتی و گلی در استان وجود نداشته باشد.
 
رضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در خوزستان پنج هزار و 475 فضای فیزیکی متعلق به آموزش‌وپرورش وجود دارد، اظهار کرد: 36 درصد از این فضاها طی 15 سال گذشته مطابق ضوابط و استاندارد‌های مهندسی ساخته شده و مستحکم هستند.
 
وی افزود: همچنین 34 درصد این فضاها اگرچه مستحکم هستند، برای داشتن عملکرد مطلوب در مقابل حوادث طبیعی نیاز به مقاوم‌سازی دارند.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان این‌که خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به ساخت و بازسازی مدارس دارد، گفت: با این حال هنوز به‌طور میانگین 30 درصد از فضاهای آموزشی استان فرسوده هستند و نیاز به تخریب کامل و بازسازی دارند. در خوزستان با توجه به آسیب‌های جنگ، محرومیت و پراکندگی، فضاهای آموزشی با مشکلات زیادی مواجه هستند.
 
رضایی ادامه داد: امسال برنامه این است که مدارس خشتی و گلی مناطق روستایی و عشایری که فضای نامطلوبی دارند، تخریب و بازسازی شوند؛ البته این کار از سال گذشته آغاز شده و انتظار می‌رود تا پایان سال 95 دیگر مدرسه خشتی و گلی در استان وجود نداشته باشد.
 
وی تصریح کرد: در خوزستان تنها شهری که می‌توان گفت مدرسه فرسوده ندارد خرمشهر است چراکه مدارس این شهر در جنگ ویران و از نو ساخته شد؛ همچنین بیشترین آمار تعداد مدارس خطرساز مربوط به ایذه و باغملک است که با حدود 34 درصد مدرسه فرسوده، از متوسط استان بیشتر است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به این‌که سال 94 به دلیل کمبود اعتبارات سال بسیار دشواری بود، عنوان کرد: سال گذشته قرار بود بیش از 80 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شود که 46 میلیارد تومان از این اعتبارات اختصاص پیدا نکرد، اکنون نیز افق روشنی نداریم که در سال 95 چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
رضایی با تأکید بر کمبود اعتبارات، افزود: اکنون نیاز است سه هزار کلاس درس به فضای آموزشی استان افزوده شود؛ با وجود کمبود اعتبارات بازهم برای ما قابل قبول نیست که مدرسه‌ای از میز و صندلی مناسب که از ابتدایی‌ترین نیازهای دانش‌آموزان هستند برخوردار نباشد. اکنون نزدیک به 300 پروژه ملی، استانی و ورزشی نیمه‌تمام و در حال اجرا در استان وجود دارد و برنامه داریم تا آغاز سال تحصیلی جدید بیش از 60 مدرسه به بهره‌برداری برسند اما نیاز است مسئولان در خصوص اعتبارات نگاه ویژه‌ای به این بخش داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار