شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان: تفاهم‌نامه‌اي ميان شهركهاي صنعتي استان و شركت پتروشيمي ايران منعقد شده است. در قالب آن قرار است4 شهرك تخصصي پتروشيمي در استان ايجاد شود كه اين موضوع در حال پيگيري است.

رضا طاهري در نشست خبري كه روز گذشته 20 تيرماه در محل شركت‌هاي شهرك‌هاي صنعتي استان خوزستان برگزار شد، اظهار كرد:در مجموع 2051 قرار داد با سرمايه‌گذاران در شهرك‌هاي صنعتي منعقد شده است. 918 واحد در شهرك‌هاي صنعتي به بهره‌برداري رسيده‌اند و مابقي واحدها در حال ساخت و ساز هستند.

وي افزود: تعداد واحدهاي كارگاهي استان‌ خوزستان به 360 واحد مي‌رسد. استان از نظر تعداد شهرك‌هاي صنعتي رتبه دوم كشور و از نظر تعداد كارگاه‌هاي صنعتي رتبه اول را در كشور را به خود اختصاص داده است.

طاهري تصريح كرد: در بيش از 71 شهرك و ناحيه صنعتي استان 7 هزار و 800 هكتار زمين در اختيار داريم و اگر هر سرمايه‌گذاري مراجعه كند ما آمادگي داريم كه در اسرع وقت يعني ظرف 24 ساعت زمين را به وي تحويل بدهيم.

وي با بيان اينكه در زمينه گازرساني به شهرك‌هاي صنعتي، استان خوزستان رتبه اول را در سال گذشته كسب كرده است عنوان كرد: يكي از اقدامات ما گازرساني به شهرك‌هاي صنعتي است. پس از طرح هدفمندي يارانه‌ها گازرساني به 29 شهرك و ناحيه صنعتي آغاز شد كه عمليات گازرساني 25 شهرك تكميل شده است وهمچنين عمليات گازرساني به چهار شهرك صنعتي در حال اتمام است كه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

طاهري گفت: سال گذشته در كشور بيشترين ميزان واگذاري زمين و بيشترين سرمايه‌گذاري در شهرك‌هاي صنعتي استان صورت گرفت و 414 هكتار زمين به سرمايه‌گذاران واگذار شد؛ استان مركزي پس از خوزستان با واگذاري 210 هكتار زمين به متقاضيان دومين استان از نظر ميزان سرمايه گذاري در شهركهاي صنعتي بوده است.

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان اظهار كرد:. شهرك‌هاي صنعتي استان در سال گذشته در زمينه تامين برق، آموزش واحدهاي صنعتي و اتصال شهرك‌ها به اينترنت از طريق فيبرنوري رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وي در خصوص اقدامات انجام شده در جهت حمايت از واحدهاي صنعتي، اظهار كرد: برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي صنعتي استان در سال گذشته، نمايشگاه توانمندي توليدي استان در اروند، نمايشگاه صنايع نساجي و پوشاك براي لباس مدارس در سال جاري و برگزاري 11 تور صنعتي با هدف بازديد صنايع استان از واحدهاي كشور از جمله اين اقدامات است.

طاهري افزود: البته واحدهاي صنعتي ما از سطح حضور در نمايشگاه‌هاي منطقه‌اي فراتر رفته‌اند و در نمايشگاه‌هايي عراق، مالزي و قطر به صورت فعال حضور مي‌يابند.

وي بيان كرد: انجام مطالعه 15 خوشه صنعتي در سال گذشته در دستور كار قرار گرفت. سه خوشه صنعتي استان هم اكنون شامل خوشه صنعتي نفت و گاز، خوشه صنعتي پوشاك و خوشه خرما مي‌شود. درخوشه صنعتي نفت و گاز در حال حاضر سازندگان نفت و گاز استان به صورت فعال در جهت تامين قطعات موردنياز شركت‌هاي نفت، حفاري و پتروشيمي در حال فعاليت هستند كه تعداد آنها به 300 واحد صنعتي مي‌رسد.

طاهري اظهار كرد: خوشه جديدي تحت عنوان خوشه آبزيان در دستور كار قرار دارد كه اميدواريم خوشه‌هاي جديد ديگري نيز به اين خوشه ها اضافه شوند.

مدير عامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان  در زمينه تسهيلات‌دهي به واحدهاي صنعتي افزود: براي اولين بار امسال 20 طرح صنعتي با مبلغ 912 ميليون دلار به صندوق توسعه ملي معرفي شده است كه بعضي از اين واحدها موفق به دريافت تسهيلات شده‌اند.

وي با اشاره به همايش بين‌المللي صنايع پايين دستي پتروشيمي خاطرنشان كرد: از استان 140طرح به اين همايش معرفي شده است كه اميدواريم به نتيجه برسند. تفاهم‌نامه‌اي ميان شهركهاي صنعتي استان و شركت پتروشيمي ايران منعقد شده است. در قالب آن قرار است4 شهرك تخصصي پتروشيمي در استان ايجاد شود كه اين موضوع  در حال پيگيري است.

طاهري افزود: مكان اين 4 شهرك فعلا در حال مطالعه است و قرار است با توجه به استعدادهاي منطقه‌اي شهرك‌ها در مناطق استان راه اندازي شوند.

وي بيان كرد: تمام دنيا سعي دارد كه ما را تحريم كند و محدوديت‌هايي براي ما ايجاد كند اما با وجود اين سختي‌ها، همچنان واحدهاي صنعتي و توليدي ما به كار خود ادامه مي‌دهند.

طاهري افزود: واحدهاي صنعتي ما مي‌توانند قطعات نفت، گاز و كالاهاي مورد نياز مردم را تامين كنند بنابراين از مردم مي‌خواهيم كه از توليدات استان خريداري كنند. اگر چه ما هم از توليد كنندگان در سال توليد ملي،حمايت از كار و سرمايه ايراني انتظاراتي داريم اما مردم هم مي‌توانند با خريد كالاهاي داخلي واحدهاي توليدي و صنعتي استان را مورد حمايت قرار دهند.

وي اظهار كرد: ماموريت‌ اصلي ما در زمينه زير ساخت‌ها است؛زير ساختها به معني واگذاري زمين و آماده كردن امكاناتي همچون آب، برق، تلفن، شبكه جمع‌آوري فاضلاب و پروانه ساخت براي متقاضيان است.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي خوزستان در پايان خصوص همكاري‌ها بانك ها با واحدهاي صنعتي خاطرنشان كرد: انتظار داريم بانكها با واحدهاي صنعتي همكاري و تعامل بيشتري داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار