اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
  زمان بابادی شوراب

این روزها شاهد آن هستیم که بعضی افراد به مرکز رفته و خود را بعنوان معتمد سیاسی و قومی مردم خوزستان معرفی می کنند.

 آنها با راه اندازی دسته های رایزنی متنوع و در شکل های گوناگون،متفاوت و ظاهرا غیر هماهنگ البته با مدیریت مشخص و واحد،خدمت گزینه های احتمالی غیر بومی ناکارآمد (باتوجه به وضعیت موجود استان) سمت استانداری خوزستان رسیده با آنها شرط و قرار گذاشته تا در صورت رسیدن به این مقام سهم آنان در آینده سیاسی و اداری استان در نظر گرفته شود.

اینکه این معتمدین خودخوانده چرا بدنبال انسان های قوی بومی و غیربومی نیستند،شاید بدلیل آن باشد که در حضور یک فرد غیربومی ناتوان(بدلیل عدم تسلط کافی به وضعیت خوزستان)بهتر می توانند در سپهر سیاسی، مدیریتی و اقتصادی خوزستان عرضه اندام نمایند.

همچنین حضور مدیران قوی در استان برای منافع شخصی و حزبی آنان ایجاد خطر می کند،بهمین جهت تمام تلاش و سعی آنان بر کرسی ننشستن انسان های توانا خواهد بود.

آنان بدنبال متشنج نمودن استان بوده تا از این طریق با مشکل نشان دادن فضای استان امتیاز بیشتری گرفته و حضور خود و افراد منتسب به خود را در کنار استاندار آینده تضمین و بیمه نمایند ، کما اینکه این استان دارای افراد توانمند بسیاری است اما به علت آنکه این افراد توانا حاضر به امتیازدهی به این دسته های جنجال ساز،بیش از سهم شان نیستند،جایی در میان گزینه های این دستجات نداشته و حتی الامکان از مطرح شدن آنان جلوگیری بعمل می آید.

لذا تلاش های انجام شده معرفی فردی برای یکی از ارکان های مهم نظام در استان خوزستان یعنی تعیین استاندار به همین شکل توسط گروه های بظاهر دلسوز و نخبه نما در حال شکل گیری می باشد.

 اما باید پرسید چرا هیچگاه از شخصیتی همچون جناب آقای کرباسچی بعنوان یک فرد غیربومی و یا افرادی در حد و اندازه ایشان که با توان مدیریتی،بعد شخصیتی و تفکر سازنده خود با سرعتی بیش از برنامه های دولت به عمران و آبادی این استان بپردازند نامی به میان نمی آید؟

به چه علت افراد بومی توانمندی از این سرزمین با پتانسیل های متفاوت و مورد نیاز این جغرافیا گزینه این نخبه نمایان نیستند؟

چرا از شخصیتی همچون دکتر محسن رضایی که فرزند این استان است و در حوزه تئوری و عقاید اقتصادی صاحب نظر می باشد برای کسب این جایگاه دعوت بعمل نمی آید؟ آیا نظرات اقتصادی ایشان بعنوان نمونه ایی برای پیشرفت کشور نمی تواند در این استان اجرا گردد؟ 

و یا سیاستمداری مانند جناب علی شمخانی نمی تواند با استفاده از ابزار حکومتی به پیشرفت سریع این استان بپردازد؟

و یا اگر استان های دیگر فردی با قدرت مدیریتی و تجربه انبوه همچون مهندس امین بیانک را در بدنه مدیریتی خود داشتند از استاندار شدن او در استان خود دریغ می ورزیدند؟

و یا دکتر عباس حیصمی و دکتر موالی زاده که با دلسوزی بیشتر برای مردم خود که محرومیت بخش عمده ای از استان را به دوش می کشند در جایگاه استانداری خوزستان برای این مردم فداکاری نمی نمودند؟

یا پروفسور قبادیان دانشمند و مدیری توانا با نبوغ فکری و نوآوری های مختص به خود در بکارگیری از انرژی های تجدیدپذیر که وجودش بعنوان استاندار خوزستان قطعا می تواند باعث تحولی شگرف در حوزه انرژی در کشور گردد.

 و یا دکتر غلامرضا شریعتی نمونه ی بارز دیگری از نخبگان و مدیران بومی که شاید افرادی که تاکنون بصورت غیر رسمی معرفی شده اند در حد و اندازه ایشان نبوده و نیستند.

رفع مشکلات به وجود آمده در مدیریت های ناکارآمد قبلی استان،بزرگترین موانع مدیریتی جلوی راه استاندار غیر بومی خواهد بود و قطعا این معضلات به این زودی قابل حل نمی باشند و تنها همت افراد بومی و یکدلی مردم با آنها می تواند این مشکلات را قابل تحمل نماید.

بدلیل مشکلاتی مثل انتقال آب،ریزگردها، بیکاری،ناامنی و.....مردم این استان دیگر تحمل تعامل با یک غیربومی ناکارآمد را نداشته و تنها پذیرش یک فرد بومی و دلسوز را دارند.

این موارد بهانه هایی خواهند بود که افراد غیر بومی و یا مدیران ضعیف ناشناخته را در ماههای اولیه مدیریت از پای در خواهد آورد ، پس ای کاش مسئولین و هیئت دولت به این موضوعات مهم توجه و عنایت لازم نموده و با استفاده از مدیران مطرح کشوری و یا نخبگان بومی توانمند ، برای سکانداری این استان ملتهب و بحرانی استفاده نمایند و ظاهر آرام استان و آرامش حاکم بر فضای سیاسی و قومی موجود آن را ساده نگیرند.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
مهدی مرادی لجم اورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
comment
0
0
comment با سلام دربین گذینه های بومی حاج محسن اورکی و پرفسور برات قبادیان شایسته هستن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment با کرباسچی موافق نیستم چون سابقه فساد مالی و زندان دارد و بهتر بود به عنوان برترین گزینه مطرح نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار