شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

عضو هیأت رئیسه مجلس، ارتش ایران را در مقابله با دزدان دریایی توانمند خواند و افزود: کوچکترین تحرکی با هدف ایجاد ناامنی از سوی هر عامل تهدیدزا در آب‌های بین المللی انجام شود، پاسخ ایران پشیمان‌کننده خواهد بود.

سیدشریف حسینی در گفت و گو با خانه ملت، درباره اقدام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نجات‌ یک فروند کشتی تجاری سنگاپوری از دست دزدان دریایی، گفت: سرقت از کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی پدیده‌ای است که در چند سال اخیر شدت‌یافته اما سازمان ملل متحد اقدام موثری در این باره  انجام نمی‌دهد.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی افزود: مقابله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با دزدان دریایی از اقتدار و آمادگی نظامی ایران برای برقراری امنیت در آب‌های بین‌المللی حکایت می‌کند و این مسئله پیام روشن به کسانی دارد که رویای تنش‌زایی در منطقه را در سر می‌‌پرورانند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشراف کامل نظامی بر آب‌های آزاد دارد، ادامه داد: کوچکترین تحرکی با هدف ایجاد ناامنی از سوی هر عامل تهدیدزا در آن آب‌ها انجام شود، پاسخ ایران پشیمان‌کننده خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری تشدید تحریم‌های غرب ضد ایران، تصریح کرد: گروهی از دزدان دریایی با تحریک و حمایت قدرت‌های جهانی برای کشتی‌هایی که حامل کالا به مقصد ایران هستند، ناامنی ایجاد می‌کنند، منتها نیروی دریایی ارتش با هوشیاری کامل تهدید آنها را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجاکه ایران به خوبی توانست فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب را بی اثر کند، استکبارجهانی با ناامن کردن مسیر کشتی‌های تجاری خارجی که به ایران کالا حمل می‌کنند درصدد است تا سیاست‌های خصمانه خود را از راهی دیگر به اجرا گذارد اما قطعاً این توطئه نیز با شکست مواجه می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: افزایش تعامل و همکاری‌های میان همسایگان خلیج فارس و دریای عمان موجب حل و فصل سریع‌تر و بهتر مشکلات آنها با یکدیگر می‌شود که متناسب با این وضیعت قدرت‌های جهانی مجبور به ترک آب‌های این منطقه خواهند شد.

بیستمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش، یک فروند کشتی تجاری سنگاپوری را در دریای سرخ از چنگ دزدان دریایی نجات داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار