شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرمشهر مدعی شد: اگر تنها 10 درصد اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند را در اختیار داشتیم، منطقه را به گلستان تبدیل می کردیم.

به گزارش ایرنا ، سیداحمد حسینی فر عصر دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی صنعتگران شهرستان خرمشهر با مسئولان دستگاه های اقتصادی شهرستان، تصریح کرد:اتاق بازرگانی برا یادعای خود، تعهد کتبی می دهد.

وی ادامه داد:توان انجام این کا ر را داریم و قادریم در صورتی که ۱۰ درصد از اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار ما نهاده شود تا پایان امسال ۲۰ پروژه نیمه فعال و راکد را در منطقه فعال کرده و به چرخه کار باز گردانیم.

وی از نبود سرمایه در گردش، مالیات، بیمه، مجوزهای محیط زیست و طولانی بودن پروسه اخذ مجوز بهره برداری از سازمان منطقه آزاد به عنوان مشکلات پیش روی تولید کنندگان، کارآفرینان و صادرکنندگان حوزه اقتصاد این منطقه نام برد و افزود:اگرچه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند برای رفع مشکلات بخش صنعت و تولید روحیه جهادی دارد ولی برخی از رده های مدیریتی این سازمان هنوز عزم خود را برای رفع مشکلات جزم نکرده اند.

حسینی فر در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه لزوم به کارگیری افراد دلسوز، کاردان و متعهد در سازمان منطقه آزاد اروند، ادامه داد:به عنوان مثال، یکی از اعضای هیات مدیره در تهران زندگی زندگی کره و حتی شش ماه یکبار نیز فرصت حضور در منطقه را ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و بازرگانی خرمشهر همچنین با انتقاد از برخی مدیران این سازمان در خصوص شرکت نکردن در نشست های این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی با صنعتگران، افزود:افرادی باید مسئولیت بگیرند که با معنای تولید آشنا بوده و به آن بها دهند.

حسینی فر تاکید کرد:عزم دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در سال جاری جدی است و به طور واقعی در تلاش برای عملیاتی شدن این مهم است، لذا ما نباید از این قافله عقب بمانیم. در این نشست که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، کمک دولت به این واحدها از محل منابع مالی ناشی از هدفمندی یارانه ها را خواستار شده و بر لزوم تعدیل قیمت سوخت صنایع تاکید کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار