اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت:لازم است در در معاملات هوشمند عمل کرد و فراورده‌های انرژی موردنیاز جنوب عراق را از طریق تالار بورس اروند تأمین کرد.

به گزارش ایرنا اکبر ترکان روز سه شنبه در بازدید از تالار بورس انرژی منطقه ازاد اروند در آبادان، گفت:تجارت نفت و داد و ستد آن، از اهمیت بیشترذی نسبت به تولید /ان برخوردار است. وی با تجلیل از مسئولان دست اندرکار در راه اندازی این تالار، گفت:در این تالار می توان می‌توان سایر کالاها را نیز معامله کرد اما باید تمرکز اصلی را بر معاملات انرژی باشد.

ترکان گفت:ایران طی 100 سال اخیر نتوانسته‌ در موضوع تجارت نفت، جایگاه مطلوبی در دنیا پیدا کند و کشورهای عربی توانسته‌اند این مهم را انجام دهند. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ادامه سخنانش با بیان اینکه بسیاری از کشورهای عربی توانسته‌اند با تکیه بر نفت رشد کنند، گفت:از تجارت نفت غفلت کردیم و تنها به تولید نفت پرداختیم، در حالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا ارزش‌افزوده کالای تجاری بیشتر از تولید آن اهمیت دارد.

مشاور رئیس‌جمهور وجود تالار انرژی اروند را مثبت ارزیابی کرد و افزود:لازم است، فراورده‌های کردستان عراق و عراق جنوبی به این تالار منتقل شودت و از هرجایی نیز خرید کرد و به عراق فروخت ولی معاملات آن باید در این تالار انجام شود.

وی اظهار داشت: باید در معاملات هوشمند عمل کرد و فراورده‌های انرژی موردنیاز جنوب عراق را از طریق همین بهابازار تأمین کرد. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سخنانش گفت:مهم‌ترین اقدامی که باید برای رفع مشکل بیکاری صورت گیرد این است که صنایع در جایی که ظرفیت دارند، اشتغال بیشتری ایجاد کنند.

وی با گلایه از اینکه ایران بهترین تولیدکننده فولاد در جهان است ولی سال گذشته سه میلیون تن فولاد به کشور وارد شده، گفت:این نشان‌دهنده این است که سیاست‌های بازرگانی مناسبی طراحی نشده است.

با بهره برداری از نخستین پنجره واحد و سامانه جامع خدمات گمرکی فرامرزی مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد اروند، این منطقه به پایلوت خدمات جامع و هماهنگی گمرکی مناطق آزاد کشور تبدیل شد. بازدید از روند ساخت مجتمع های تولید فولاد و روند اجرای طرح حصارکشی محدوده منطقه آزاد اروند از دیگر برنامه های اکبر ترکان به آبادان و خرمشهر است. 

برچسب ها: اکبر ترکان ، آبادان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار