اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
اولین همایش تخصصی معرفی برترین های ایمنی حفاظت
زمان بروز حوادث ناشی از کار ما عزیزان و سرپرستان را از دست می دهیم که هیچ پول، سرمایه نمی تواند آن را جایگزین برای خانواده کند...
شوشان: ابوالفضل اشرف منصوری رییس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی کارگری مسئولین حفاظت فنی ، ایمنی و بهداشت کار کشور گفت: چهار درصد تولید نا خالص ملی در جهان اختصاص به حوادث ناشی از کار است.

به گزارش شوشان، ابوالفضل اشرف منصوری در همایش تخصصی معرفی برتریت های ایمنی وحفاظت فنی در اهواز با بیان اینکه 4 درتولید ناخالص ملی در جهان اختصاص به حوادث ناشی از کار است اظهارکرد: این رقم در کشور ما معادل30میلیارد تومان است.خارج از بحث مالی، ضرباتی اقتصادی که به بدنه کشور وارد می شود.

وی افزود: زمان بروز حوادث ناشی از کار ما عزیزان و سرپرستان را از دست می دهیم که هیچ پول، سرمایه نمی تواند آن را جایگزین برای خانواده کند. رییس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی مسئولان حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کشور باتوجه به اینکه تشکلهای تخصصی ایمنی و بهداشت در سراسر کشور فعال هستند عنوان کرد: یکی از علل حوادث کشور فقر شدید آموزشی و فرهنگ ایمنی کار است و یا فرهنگ های که در کشورما جا افتاده وخیلی مرسوم شده است.

وی تصریح کرد: فقرشدید فرهنگ و آموزشی کار باحضور همه جانبه تشکل های خصوصی و مسئولان ایمنی و بهداشت تعیین و محقق می شود. اشرف منصوری گفت: باتوجه به اینکه رویکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برون سپاری کارگاه و دیدگاه مسئولان این مسائل است در حال انجام می باشند که تا کنون دستاوردهاس خوبی در کشور شاهد هستیم.

وی بااشاره به اینکه آموزش های ایمنی یکی از خلاء های موجود ایمنی در کشور است اظهارکرد: باتوجه به رویکرد مرکز تحقیقات و حفاظت فنی ومشارکت شرکای اجتماعی ونامه ها وبخشنامه دکتر مظفری به استانها در حال بهبود و پیشرفت هستیم.

رییس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی مسئولان حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کشور، فرقی که تشکل تخصصی می تواند در فرهنگ آموزشی داشته باشد متخص امری که در ایمنی و بهداشت کار مشغول به فعالیت هستند ادامه داد: تمام نقاط ضعف و قوت بخش کارگاه ایمنی کارگران را می دانند.

وی با اشاره به اینکه آموزشی که انجمن های صنفی و ارتباط شرکت ها با کارگران ودیگر شرکت هابه کارگران، ارتباطی که مسئولان شاغل ایمنی وبهداشت  در کارگاه ها می توانند به روزرسانی کنند. اشرف منصوری تصریح کرد: تمام تشکل های که درکشور به وجود آمدند یک هدف اصلی و آن هم دفاع از منافع مشروع و مشاغل در انجمن های صنفی که سه مورد اصلی دارد عنوان کرد.

وی دفاع از منابع مشروع و مشاغل در حرفه، حفظ دفاع وصیانت از نیروی کار و ارزش های منافع کشور و ارزش های وکه قابل جبران نیست و  حفاظت از سرمایه های مالی کارفرماییان و دولت است.

وی عنوان کرد: مسئول ایمنی  همگام با کلیه مسائل که در کشور است انجام وظیفه میکند.همگام با شعارهای هرساله مقام معظم رهبرس و اعلام می کند انجام وظیفه می کنند. اشرف منصوری اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل کار نیست که در حوزه ایمنی و بهداشت بخوبی در حال است باتوجه به فعالیت های و کلیه مسئولیتی که باید انجام بدهد و درحال محقق شدن است.

وی فرهنگ ایمنی کار را؛ فرهنگی است که به واسطه آموزش ها و اطلاع رسانی و اهمیت بخشی در تمام لایه های جامعه کارگری بخش ایمنی کار حتی باید از سطوح آموزشی در مدارس صورت بگیرد. وی گفت: نرخ حوادث ناشی از کار در کشور ژاپن رقمی نزدیک به صفر است باتوجه به حضور تشکل ها و انجمن ها یک جواریی حوادث ناشی از کار ندارند.

همچنین در این نشست ، مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: اساس کارما حمایت وگسترش انجمن ها وتشکل ها درحوزه های مختلف است، نقش دولت بایدحمایت گرباشدخودما واردکار نشویم.

هوشمند صفایی دراولین همایش تخصصی معرفی برترین های ایمنی حفاظت اهواز ضمن تشکراز برگزاری این همایش اظهار کرد: ایمن سازی محیط کار یک موضوع ضروریت دراین زمینه باید کار شود.انجمن می تواند دراین خصوص کارهای بسیاری انجام دهد.

وی خطاب به کارفرمایان گفت: اگر سرمایه گزاری در  زمینه ایمن سازی محیط کار انجام می دهند این را سرمایه فکرنکنند نه هزینه است بلکه یک سرمایه گذاری نیروی کار سلامت تامین می شود. وی ادامه داد: این کار باعث می شود نشاط به نیروی کار، بهره وری را افزایش دهد بنابراین انجمن مثل زنجیره به هم متصل است ک در این زمینه به نظرمن انجمن خیلی به ما دولتی ها کمک کننده است.

صفایی گفت: ما به دنبال این هستیم که تصدی گر را در دولت کاهش دهیم به نفع ماست وکار را به مردم بسپاریم،تشکل ها را توسعه دهیم وانجمن های مردم نهاد را در حوزه های مختلف به صحنا بیاوریم.

رییس اداره کل کار ورفاه اجتماعی خوزستان بابیان اینکه ما علاقه ای که دولت درهمه امور دخالت بکند را نداریم گفت: اقتصادما دولت باید کاهش پیدا کند در اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، یکی از مولفه های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی مردم هستند انجمن های مردم نهاد را حمایت بکنند مردم را وارد فعالیت های اقتصادی کنید و امور را به آنها بسپارید.

صفایی تصریح کرد: همه انجمن ها و تشکل را توسعه دهید و رویکرد اداره ی ما نیز برهمین اساس است که ما انجمن ها وتشکیل ها را درحوزه های مختلف گسترش و حمایت بدهیم و نقش دولت حمایت گر باشد.خودمان وارد کار نشویم.

وی با بیان اینکه رسالت ما آموزش و پژوهشی که داریم گفت: به مقوله ای فرهنگ سازی باید توجه ویژه کنیم زیرا هم برای کارگران وهم کارفرمایان این فرهنگ در محیط های کار توسعه پیدا کند. رییس اداره کل کار ورفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه یکی از دل مشغولی هاییک داشته ام حوادثی بود که در استان خوزستان رخ میداد گفت: به لحاظ آماری ما استان اول کشور بوده ایم و این زیبنده خوزستان نبوده است. هرساله شاهد حوادثی در محیط کاری باشیم.

وی عنوان کرد: این همایش فرصت مناسب است که همه صاحب نظران همه مهندسین، فرهیختگان کسانی که در زمینه این ایمنی علم و آگاهی  دارند برای تبادل اطلاعات در زمینه حفاظت ایمنی بتوانند این اطلاعات را تبادل کنند و با این  کار کمک کنند به فرهنگ ایمنی را در استان توسعه دهند.

رییس اداره کل کار ورفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: امیدوارم این گونه نشست ها استمرار داشته باشد چرا که باهم سخن و گفتگو کردن علاوه بر اینکه فاصله ها را کاهش می دهد در حوزه ایمنی این انتقال تجربیات ان مطمئنا می توانند کمک کند.

وی تصریح کرد:سرلوحه و رسالت کاری ما صیانت از نیروی کار است.

صفایی بابیان اینکه راهها مختلفی برای فرهنگ سازی ایمنی است عنوان کرد: میتوان با سیستم پیامکی، شبکه های گسترده مجازی اجتماعی و اینکه بهداشت کار در رابطه جسم نیست بلکه روی بهداشت روان کارگرها باید کارکرد، استرس، نگرانی و اضطراب ها در ناشی از این که در محیط کار ایجادمی شود عدم وجود تعادل روانی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار