شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۲

دکتر حسینی متخصص بیماری های عفونی خوزستان

اختصاصی شوشان :  بعضی بیماری های عفونی در آقایان بیشتر از خانم هاست در ایران آمار رسمی بابت این مساله وجود ندارد ولی از آنجا که آقایان بیشتر در معرض آلودگی های محیطی قراردارند مانند حضور در زندان ها بنابراین بعضی بیماری ها مانند سل در آنها شمار بیشتری دارد.

خانم ها در خوزستان بیشتر در معرض عفونت ادراری قرار می گیرند .چنانچه در خانم ها طول پیشابگاه تا مثانه کوتاه تر است میکروب راحت تر پیشروی می کند بنابراین باید به دختران از سنین پایین یاد داد که هنگام اجابت مزاج کاملا خود را تمییز و خشک کنند و سپس کاملا دست هایشان را بشویند چرا که یکی از راه های پیشروی میکروب از طریق سیستم گوارش است که سپس وارد سیستم ادراری فرد می شود.

متاسفانه در جامعه ما خانم ها با پزشک خود در این رابطه مشورت نمی کنند و نگفتن این مسائل را حجب و حیا تلقی می کنند که این خود موجب می شود تا بسیاری از آنها در مراحل پیشرونده بیماری به ما مراجعه کنند حتی بسیاری از بیماران تا از آنها نپرسیم که که آیا سوزش ادرار دارند یا نه به آن اعتراف نمی کنند و این تشخیص و در مان بیماری را سخت تر می کند .

در این مواقع درمان یک درمان نگه دارنده می شود یعنی فقط می توان از درد بیمار کاست و دیگر نمی توانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کنیم.

آمار جهانی نیز نشان داده است چنانکه سطح اطلاعات علمی و فرهنگی در جامعه ای پایین تر باشد کل بیماری ها به خصوص بیماری های ادراری در آن جامعه بیشتر است.

در پسر بچه ها نیزمی توان گفت شمار بیماری های تناسلی در آنهایی که ختنه نمی شوند بیشتر است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار