شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۰

رئيس دانشكده علوم دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: با توجه به تراكم و تقاضاي زياد براي ورود به مقاطع تحصيلات تكميلي، دانشجوياني كه مايل به ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر هستند نبايد از مطالعه و مرور دروس خود در تابستان غافل شوند.

دكتر عليرضا كياست در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به عدم ارايه ترم تابستانه در دانشگاه‌هاي دولتي استان، عنوان كرد: دانشجويان نبايد بگذارند بين مطالعه درسي آن‌ها فاصله ايجاد شود؛ به ويژه اگر تمايل به ادامه تحصيل در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري داشته باشند.

وي تصريح كرد: معمولاً در طول ترم‌هاي تحصيلي در كنار مباحث درسي كتاب‌هاي تكميلي به دانشجويان معرفي مي‌شود كه بهتر است در تابستان اين كتاب‌ها را مطالعه كنند.

رئيس دانشكده علوم دانشگاه شهيد چمران اهواز بيشترين عامل دور شدن از مطالعه و درس در تابستان را ضعف امكانات فرهنگي در سطح استان دانست و افزود: متأسفانه در خوزستان كتابخانه‌هاي عمومي، ‌امكانات تفريحي ـ رفاهي و سرگرمي‌هاي فرهنگي كم است؛ ‌بنابراين نمي‌توان از دانشجويان انتظار زيادي داشت. اگر اين امكانات افزايش يابد دانشجويان با استفاده از آن‌ها مي‌توانند با روحيه‌اي بهتر ترم جديد را آغاز كنند.

كياست با اشاره به كسب رتبه‌هاي تك رقمي در كنكور كارشناسي ارشد از سوي برخي دانشجويان اين دانشگاه، خاطرنشان كرد: از نظر علمي و استعداد، دانشجويان‌ ما كاملا قابل رقابت با دانشجويان ديگر دانشگاه‌ها هستند و از اين جهت مشكلي ندارند. تنها پايين بودن سطح امكانات و اخيراً پديده‌ي ريزگردها باعث فاصله گرفتن از درس و مطالعه در تابستان مي‌شود.

وي مطالعه كتاب شيمي آلي كري را به عنوان بهترين كتاب درسي و ديوان غزليات شمس تبريزي را بهترين كتاب غيردرسي كه تاكنون مطالعه كرده به دانشجويان پيش‌نهاد داد و توصيه كرد: ‌دانشجويان بر حسب علاقه خود در تابستان مطالعه‌هاي فرادرسي هم داشته باشند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار