شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت رشد صنعت استان خوزستان را نسبت به ظرفیت های موجود نامناسب عنوان کرد و گفت: صنعت استان خوزستان باید بیش از این رشد می کرد.

به گزارش مهر، سید رضا فاطمی امین در همایش تقدیر از صنعتگران نمونه استان خوزستان اظهار کرد: در توزیع جغرافیایی سرمایه گذاری های بخش صنعت مشکلات ما جدی است و تاکنون تعادل به صورت منطقی صورت نگرفته به طوری که در خوزستان صنعت نسبت به ظرفیت ها و پتانسیل های سرمایه گذاری کمتر رشد کرده است.

وی با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری در زیرساخت های نرم، گفت: در حال حاضر در بیشتر بخش های سرمایه گذاری زیرساخت های فیزیکی به طور کامل فراهم و در تمام صنایع سرمایه بر و پایه مواد اولیه تولید شده است.

فاطمی امین افزود: بلوغ فنی و توان کاری در کشور ایجاد شده و هم اکنون به جای اینکه به زیرساخت های فیزیکی بپردازیم باید به زیرساخت های نرم و نحوه ارائه خدمات پرداخته شود.

وی با اشاره به وجود 600 شهرک صنعتی در کل کشور، گفت: براین اساس نیاز کمتری به ساخت شهرک احساس می شود و رشد اقتصاد و پیشرفت کشور بیش از سرمایه گذاری فیزیکی که منابع مالی زیادی را می طلبد، نیازمند رویکرد توجه به زیرساخت های نرم، تفکر و هوشمندی بیشتر است که باید به آن توجه شود.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی اولین گام در رسیدن به برنامه ها را برنامه ریزی دانست و اظهار کرد: باید بدانیم مثلا در سال 1404 که افق برنامه چشم انداز 20 ساله کشور است چه صادراتی را در برنامه داریم و واردات ما در چه حوزه هایی است و نقش ما در دنیا چگونه تعریف می شود و چه سرمایه گذاریهایی در کشورباید صورت بگیرد.

معرفی 1500 فرصت سرمایه گذاری

وی با بیان اینکه در آستانه جهش در صنعت هستیم، یکی از راهبردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت را فرآیند سرمایه گذاری دانست و افزود: در دفتر برنامه ریزی با ایجاد دالان سرمایه گذاری و در واقع پنجره واحد صنعت، معدن و تجارت یک هزار و 500 فرصت سرمایه گذاری را مشخص کردیم که از بین اینها یک هزار و 300  موضوع بدون اولویت و 200 موضوع اولویت داراست.

فاطمی امین تصریح کرد: پیش از این تعیین اولویت دو تا سه ماه طول می کشید ولی اکنون در عرض سه ثانیه انجام می شود.

وی با اشاره به راه اندازی وبگاه بهین یاب افزود: می خواهیم تمام اطلاعات و خدماتی که مربوط به فعالان صنعت، معدن و تجارت در این وبگاه یکپارچه کنیم و با الکترونیکی کردن فرایندها در واقع به نوعی محیط کسب و کار را بهبود دهیم.

فاظمی امین گفت: ما در قالب رشته های تولید به حد اشباع رسیده ایم و آن چیزی که رشد اقتصادی ما را تضمین می کند ارزش افزوده و تولید کالاها با فناوری بالاست و به این دلیل وزارت صنعت، معدن و تجارت حوزه فناوری متمرکز شده است.

وی همچنین به وضعیت صنعت کشور اشاره کرد و افزود: جایگاه کشور ما به لحاظ صنعتی و تولید در حد میانگین جهانی است به طوری که رتبه ما در اقتصادهای بزرگ دنیا 18 است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار