شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۹

نماینده واحدهای صنعتی و معدنی استان خوزستان گفت: برای جذب سرمایه و توسعه فعالیت های تولیدی در اهواز نیازمند تاسیس منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا پیرزاده عصر پنجشنبه در همایش صنعت و معدن استان خوزستان اظهار کرد: صنعت در کشور نیازمند بستری است که بتواند حرکت کرده و پویا شود اما تاکنون این بستر به صورت مطلوب در کشور فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه اگر از ابتدای انقلاب نسبت به بسترسازی برای صنعت اقدام شده بود، هم اکنون صنعت می تواند جایگزین نفت شود، افزود: تمام انتقاداتی که به وضعیت صنعت در کشور و استان خوزستان وجود دارد مربوط به عدم وجود بسترهای لازم است.

پیرزاده با اشاره به وضعیت تولید و صنعت در دیگر کشورهای دنیا گفت: صادرات در کشورها همراه با رایانه های خاص است و واردات نیز بدون عوارض گمرکی. در این کشورها تمام امکانات برای تولید مهیا است اما در کشور ما امکاناتی وجود ندارد و روز به روز محدودتر می شویم.

وی با تاکید بر حمایت از صنعت به منظور رشد و توسعه کشور و همچنین رفع معضل بیکاری گفت: اشتغال از بحرانی ترین مسائل و مشکلات استان است که در صورت بها دادن به بخش صنعت این معضل به راحتی حل می شود.

نماینده واحدهای صنعتی و معدنی استان خوزستان با اشاره به موانع موجود که صنعتگران با آن مواجه هستند، افزود: متاسفانه در سال جاری دستورالعمل و قوانین خاصی ارائه شد که عملا فعالیت صنعتگران را با مشکل مواجه کرده است.

وی به بخشی از این قوانین اشاره کرد و گفت: برای ثبت سفارشات مقرر شده هیئتی پنج نفره نسبت به صدور مجوز اقدام کنند که با توجه به مراجعات زیاد، افراد باید مدت زیادی در نوبت قرار گیرند.

پیرزاده همچنین به قوانین گمرکی اشاره کرد و گفت: در برخی شرایط کالایی ممکن است تا دو ماه در گمرک بماند و ترخیص نشود که با این روند اجرای پروژه های مهمی با تاخیر روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: کشور ما نیاز به بسترسازی برای صنعت دارد و برنامه ریزی که به جای فروش طلای سیاه و واردات برنج و موز، ارزش اولیه مواد را بالا ببریم و طلای زرد وارد کنیم.

پیرزاده گفت: صنعت استان تنها با دادن زمین رشد نمی کند، باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود و برای جذب سرمایه و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی در اهواز تاسیس شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار