اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
در نشست خبری مدیرعامل سازمان انتقال خون خوزستان مطرح شد:
بیشترین سن برای اهدا بالای 63 سال و کمترین سن 17 سال است و اهدا کنندگان خوزستان در رده سنی 20 تا 40 سال قرار دارند...

شوشان: مدیرعامل سازمان انتقال خون خوزستان در نشست خبری هفته اهدا خون با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه، خون محصولی ست که تولید آن برابر با نیاز برنامه ریزی می شود و پراکندگی پایگاه ها بر اساس فاصله ها، نسبت جمعیتی، تعداد بیمارستان ها و مراکز درمانی، اهدا کننده و یا ضریب نفوذه برخی بیماری ها در نظرگرفته می شود اظهارکرد: از تعداد 13 پایگاه انتقال خون در استان 3 پایگاه در اهواز دایر می باشد.

قاسم زاده افزود: سازمان انتقال خوزستان از سال 86 تاکنون بیش از 150 هزار واحد پلاسما را برای تبدیل شدن به دارو به کشور آلمان ارسال کرده، که پس از تبدیل به داروهای مورد نیاز بیماران به کشور وارد و مورد استفاده قرار میگیرد.


مدیرکل سازمان انتقال خوزستان درخصوص پایگاه انتقال خون بانوان گفت: در قم این طرح اجرا شد و نتایج عملی خوبی در پی نداشت البته ما در پایگاه های انتقال خون سالن مجزا برای بانوان داریم و معمولا از پرسنل خانم استفاده میکنیم. قاسم زاده در خصوص تاثیر تحریم ها بر این سازمان عنوان کرد: اوایل تحریم ها  برای تهیه تجهیزات و قطعات انتقال خون سخت بود اما بعد از مدت کوتاهی این مشکل حل شد و به راحتی می توانستیم موارد مورد نیاز را تهیه کنیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان اشاره کرد: هیات بارزسی آلمانی نیز شهریور ماه سال گذشته جهت تاییدیه و گواهی نامه برای ارسال پلاسما به استان آمدند و این هیات نیز به استان خوزستان طبق بررسی های انجام شده گواهی نامه را اعطا کردند.

وی در خصوص اهدا کنندگان گفت: اهدا کنندگان به سه دسته تقسیم شدند کسانی که اولین بار خون اهدا کردند-دوم با سابقه ها یعنی یک بار قبلا خون اهدا کرده و اینکه مستمر یعنی شخصی که در یک سال متوالی خون اهدا کرده باشد.

قاسم زاده عنوان کرد:  حدود 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل میدهند اما کمترین اهدا کننده خون را از سوی بانوان داریم، یعنی 4 درصد از بانوان خون اهدا میکنند و این بخاطر باورنادرستی است که می گویید خانم ها نمیتوانند خون اهدا کنند و این مساله زمانی درست می باشد که پزشک عنوان کند.

وی درخصوص ماه مبارک رمضان با اشاره به تصوری که در بین مردم وجود دارد که اهدا خون با زبان روزه باعث ضعف می شود عنوان کرد: از نظر پزشکی اهدا خون پس از سحری تا ساعت 11ظهر برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند و روزه داران از این بابت نگران نباشند.

مدیرکل سازمان انتقال خون خوزستان اظهار کرد: پایگاه های انتقال خون در ماه مبارک رمضان از ساعت 6 بعد از ظهر تا 23 شب آماده دریافت خون است. قاسم زاده در پایان با بیان اینکه زنان هر چهار ماه یک بار میتوانند خون اهدای کنند و مردان نیز هر سه ماه یکبار عنوان کرد: درکشور 5 درصد بانوان خون اهدا میکنند و در خوزستان 4 درصد بانوان اقدام به اهدا خون میکنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون خوزستان با بیان اینکه بیشترین سن برای اهدا خون 63 سال و کمترین نیز 17 سال است گفت: سن اهدا کنندگان خون در خوزستان  بین 20 تا 40 سال است.

قاسم زاده اضافه کرد: سالیانه با بیش از 180 هزار مراجعه کننده و 115 هزار واحد خونی در خوزستان سال گذشته در جایگاه چهارم تولید خون در کشور قرار گرفته ایم و در سال 230 هزار واحد فرآورده خونی در خوزستان تهیه و در اختیار بیماران نیازمند قرار میگیرد.


عبدالحسن قاسم زاده در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته اهدا خون در گفتگو با خبرنگار شوشان بیان کرد: عمده ترین گروه خونی که بیشتر مورد استفاده بیماران قرار میگیرد گروه خونی مثبت است. قاسم زاده افزود: این هفته از 100 نفر اهدا کنندگان بر اساس تعداد دفعات اهدا خون و سن شان تجلیل شد.

وی عمده ترین دریافت کنندگان خون را بیماران اورژانسی، تصادفی و جراحی های قلب درمراکز درمانی و بیمارستان ها عنوان کرد و  گفت:شهرستان اهواز بیشترین مصرف خون را در سطح استان دارد.

قاسم زاده ادامه داد: حدود 49 بیمارستان در سطح استان نیز 50 درصدشان در اهواز مستقر می باشد و از شهرستان ها و روستاهای همجوار بسیاری از بیماران برای درمان به بیمارستان های اهواز مزاجعه می کنند همین علت موجب شده اهواز بیشترین مصرف خون را در بین شهرهای استان به خود اختصاص دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار