شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵

نماينده مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي گفت: لازم است دولت امكانات بيشتري در زمينه‌هاي مختلف به استان‌هاي درگير با پديده گرد و غبار و به خصوص استان‌هاي مرزي اختصاص دهد.

صيدعيسي دارايي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: سدسازي‌هاي بي‌رويه ‌در منطقه يكي از علت‌هاي ايجاد پديده گرد و غبار است كه موجب شد بسياري از اراضي خشك شوند.

وي افزود: براي حل اين مشكل لازم است همه مسئولان درگير با اين پديده پاي كار حاضر شوند. در اين زمينه دولت بايد اجلاس‌هايي با موضوع گرد و غبار برگزار كند و در اين زمينه تقسيم كار صورت گيرد تا بتوان از پيشروي اين پديده در منطقه جلوگيري كرد؛ البته در برخي مواقع چنين اقداماتي انجام مي‌شود، ولي اين اقدامات مداوم و مستمر نيستند.

دارايي تصريح كرد: در اين زمينه بايد جلساتي مستمر تشكيل شود و راهكارهاي حل مشكل و كنترل ريزگردها توسط كارشناسان آگاه مورد بررسي قرار گيرد. اين پديده در وهله اول بر سلامت و بهداشت مردم منطقه تأثير منفي دارد و نمايندگان خوزستان هم بايد با جديت پيگير موضوع باشند و كنترل ريزگردها در اولويت نخست كار مجمع نمايندگان خوزستان و ديگر استان‌هاي درگير قرار گيرد.

نماينده مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در خصوص پديده گرد و غبار دو موضوع مهار اين پديده و اقدامات لازم هنگام بروز گرد و غبار مطرح است؛ به نظر مي‌رسد در خصوص مبحث دوم، به‌خصوص در زمينه اقدامات انجام شده در حوزه بهداشتي، درماني و خدماتي كوتاهي شده است. لازم است مسئولان تا زماني كه اين پديده به طور كامل مهار نشده است، در زمينه آگاه‌سازي مردم نسبت به عوارض ريزگردها با جديت بيشتري اقدام كنند.

وي ادامه داد: انتقاد از دولت و مسئولان در زمينه گرد و غبار به تنهايي كافي نيست و بايد راهكارهاي مناسب و كاربردي در زمينه مهار ريزگردها به دولت پيشنهاد شود.

نماينده مردم انديمشك در مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت در اين زمينه دو وظيفه بر عهده دارد؛ نخست اينكه چشمه‌هاي گرد و غبار در داخل كشور بايد مهار شوند و دوم اينكه لازم است رايزني‌هايي با كشورهاي درگير با پديده گرد و غبار انجام و راهكارهاي مقابله با اين پديده بررسي شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار