شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان گفت: کشت شلتوک در بخش دارخوین شهرستان در سطح 3 هزار هکتار در حال انجام است اما کشاورزان اراضی محدوده رودخانه جراحی نیازمند تخصیص آب هستند که انتظار داریم سازمان آب و برق استان مجوز تخصیص آب را نیز به اراضی کشاورزی حوضه رودخانه جراحی بدهد.
 
حمید مطرودی در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: عملیات کشت شلتوک در قالب کشت تابستانه در شادگان از 15خردادماه آغاز شده است و تا 20 تیرماه ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: امسال 3 هزار هکتار شلتوک در بخش دارخوین کشت می‌شود و با توجه به این‌که آب این اراضی از طریق رودخانه کارون تامین می‌شود، مشکلی در خصوص تامین آب این اراضی وجود ندارد.
 
مطرودی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب در کشت تایبستانه توسط کشاورزان تصریح کرد: از آنجایی که بخش عمده اراضی کشاورزی شهرستان در حوزه رودخانه جراحی قرار دارند، انتظار داریم مجوز تخصیص آب برای کشت شلتوک به این اراضی داده شود که در صورت تخصیص آب می‌توانیم در این حوزه حداقل 6 هزار هکتار کشت شلتوک انجام دهیم.
 
وی عنوان کرد: در صورت عدم مجوز تخصیص آب به حوزه جراحی و با توجه به این‌که شغل اکثر مردم شهرستان کشاورزی است، بیکاری ایجاد می‌شود و شاهد کاهش تولید و بروز مشکلات معیشتی برای کشاورزان منطقه خواهیم بود.
 
مطرودی با تاکید بر لزوم تسریع در تخصیص آب جهت انجام به موقع کشت اظهار کرد: در حال حاضر که در فصل کشت هستیم، کشاورزان بی‌صبرانه منتظر صدور مجوز تخصیص آب هستند و از سازمان اب و برق می‌خواهیم که نسبت به تخصیص آب در این حوزه اقدام کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار