شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
  مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول خواستار ورود خیرین برای حل مشکل آب روستاهای این شهرستان شد.

محمد گلچین پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جمعیت 200 هزار نفری ساکن در مناطق روستایی دزفول افزود:هفت طرح مهم آب و فاضلاب روستایی در دزفول وجود دارد که برای اجرای آنها اعتبار میلیاردی نیاز است این در حالی است که شرکت آب و فاضلاب روستایی توان تامین این اعتبار را ندارد.

وی افزود:روستاهای بنه حاجات،دهنو باقر،بنه عاتی و عبدعون واقع در بخش چغامیش دزفول با بیش از 700 خانوار، مشکل اساسی در زمینه آب و فاضلاب دارند که برای حل آب این روستاها نیازمند ورود خیرین هستیم.

وی ضمن تقدیر از حمایت خیرین در مدرسه سازی اظهار کرد:خیرین و نیکوکاران می توانند مانند مدرسه سازی به حل مشکل آب مناطق روستایی دزفول ورود کنند و اهالی روستاهای محروم را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند نمایند. گلچین پور با اشاره به اینکه در حال حاضر آب موردنیاز روستاهای ماهور برنجی و میدان در بخش سردشت دزفول با تانکر تامین می شود گفت:شبکه آب روستاهای سبزاب سربیشه نیز فرسوده است که باید تاسیسات جدیدی در شبکه احداث شود و فاز نخست این طرح بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مدیر امور آب وفاضلاب روستایی شهرستان دزفول به مشکل آب روستاهای خیبر ، نهضت ، حمزه کارون و روستاهای بخش مرکزی دزفول نیز اشاره کرد و افزود:علاوه بر طرح های میلیاردی آب وفاضلاب روستایی ،تعدادی از طرح های آبرسانی و توسعه شبکه آب با اعتبار ناچیزی تکمیل می شوند برای مثال حل مشکل آب ساکنان چهار خیابان روستای خیبر نیازمند 500 میلیون ریال اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای بخش سردشت و چغامیش بیشترین مشکلات را در زمینه آب و فاضلاب دارند از خیرین خواست شرکت آب و فاضلاب روستایی را در توسعه شبکه آب مناطق روستایی یاری کنند.

گلچین پور همچنین به تعمیر تاسیسات آبرسانی روستای مطهری دزفول اشاره کرد و گفت:در پی سوختن پمپ تاسیسات آبرسانی روستای مطهری با همکاری آب وفاضلاب روستایی خوزستان پمپ جدید تهیه و در مدت کمتر از یک روز توسط گروه عملیاتی آبفار نصب شد.

وی ضمن تقدیر از تلاش پرسنل آبفار گفت:روستای مطهری از روستاهای بخش مرکزی دزفول 250 خانوار جمعیت دارد که در 20 کیلومتری شهر دزفول واقع شده است. گلچین پور از مشترکان آب وفاضلاب روستایی تقاضا کرد نسبت به پرداخت به موقع قبض آب بهای خود در راستای خدمات رسانی بهتر به روستاها اقدام کنند.

اداره آب و فاضلاب روستایی دزفول بخش وسیعی از مناطق روستایی این شهرستان از روستای لیوس در شمال این شهرستان و در فاصله 110 کیلومتری شهر دزفول و از جنوب تا روستای بنه حاجات در فاصله 70 کیلومتری این شهر را زیر پوشش دارد.

شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان و در فاصله 150 کیلومتری اهواز واقع است.

دزفول دارای چهار بخش مرکزی , چغامیش , شهیون و سردشت می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار