در حالی که مسکن مهر خوزستان اندر خم یک کوچه مانده ، جشن اتمام اجرای کامل تعهدات استان زنجان در احداث مسکن مهر و خانه دار شدن همه متقاضیان آن با حضور رییس جمهور در زنجان آغاز شد.

"> برگزاری جشن پايان ساخت مسكن مهر زنجان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸

در حالی که مسکن مهر خوزستان اندر خم یک کوچه مانده ، جشن اتمام اجرای کامل تعهدات استان زنجان در احداث مسکن مهر و خانه دار شدن همه متقاضیان آن با حضور رییس جمهور در زنجان آغاز شد.

 

اختصاصی شوشان : در حالی که مسکن مهر خوزستان اندر خم یک کوچه مانده ، جشن اتمام اجرای کامل تعهدات استان زنجان در احداث مسکن مهر و خانه دار شدن همه متقاضیان آن با حضور رییس جمهور در زنجان آغاز شد.

استان زنجان در بخش احداث مسکن مهر عهده دار ساخت 19 هزار و 500 واحد مسکونی شده بود که با احتساب این رقم تعداد واحدهای مسکونی شهری، روستایی و احیای بافتهای فرسوده ای که قرار بود در این استان با تسهیلات دولتی احداث شوند، به رقم 52 هزار واحد بالغ شده بود.

پیش از این طی دو مرحله، واحدهای مسکن مهر زنجان به تعداد 3 هزار و 529 واحد و 10 هزار و 214 واحد افتتاح شده بود که امروز با افتتاح شش هزار و 870 واحد دیگر، پایان اجرای تعهدات زنجان در احداث مسکن مهر و خانه دار شدن همه متقاضیان مسکن مهر در استان جشن گرفته می شود.

در همین زمینه ، سيدجعفر حجازي در جلسه شوراي مسكن با اشاره به جشن اتمام مسکن مهر زنجان اظهاركرد: ما بايد جشن پايان مسكن مهر خوزستان را تا پايان امسال بگيريم. فرمانداران بايد واحدهاي نيمه‌تمام را هرچه سريع‌تر به اتمام برسانند، زيرا اگر به سال آينده كشيده شد ديگر شخصي نيست كه اين امتيازات را در اختيار ما قرار دهند.

وي بيان‌كرد: آن‌هايي كه مشكل مسكن دارند بايد هرچه سريع‌تر آورده خود را مي‌آورند و كار را تمام مي‌كنند؛ در غير اين صورت يا نيازي به خانه‌دار شدن ندارند و يا در خانه‌اي ديگر زندگي مي‌كنند.

استاندار خوزستان با اشاره به جشن پايان ساخت واحدهاي مسكن استان زنجان، افزود: در سال آينده چون فضا انتخاباتي خواهد شد ديگر نمي‌توان كاري كرد؛ پس فرمانداران و تعاوني‌ها بايد مردم را توجيه كنند و هرچه سريع‌تر كار را به اتمام برسانند. رسانه‌ها در اين امر نقش مهمي برعهده دارند و مي‌توانند با ارتباطي كه با مردم برقرار مي‌كنند آن‌ها را توجيه كنند.

وي خطاب به دستگاه‌هاي خدمات‌رسان گفت: دستگاه‌هاي خدمات‌رسان بايد تا پايان سه ماهه آينده كار خود را به اتمام برسانند و در مردادماه كار احداث فضاي سبز را شروع ‌كنند تا در هفته دولت كه مقامات كشوري در استان حضور دارند آيين افتتاح واحد مسكن مهر چندين شهر برگزار شود. تا پايان امسال بايد كار احداث 5 و 6 شهر به پايان برسد تا با حضور مقامات كشوري به بهره‌برداري برسد. هدف‌گذاري ما اين است كه تا پايان سال بتوانيم بالاي 80 درصدي مسكن مهر را با همكاري تعاوني‌ها به اتمام برسانيم.

حجازي تصريح‌كرد: مشكل ما تعاوني‌ها هستند كه آورده كمي دارند كه قدري اختلال در كار ايجاد كرده‌اند. لذا قرار است مهلتي به آ‌ن‌‌ها داده شود تا مجددا از فرصت دريافت وام با سپرده كم بهره‌مند شوند.

وي با اشاره به اين‌كه حدود 10 هزار واحد مسكن‌مهر استان در مرحله غيرفعال هستند، افزود: متاسفانه چندين ماه است به دليل نبود آورده كافي پروژه كار متوقف شده است ولي شوراي مسكن‌مهر كشور يك ماه به اين افراد مهلت داده تا بتوانند ميزان آورد لازم را تامين كنند؛ در غير اين صورت حذف و از دريافت وام با بهره‌ 4 درصد محروم خواهند شد.

استاندار خوزستان ادامه‌داد: اميدواريم اعضاي تعاوني‌ها موضوع 10 هزار واحد را كه بيشتر در چهار شهرستان استان مي‌باشد، فعال كنند. تاكنون عملكرد طرح مسكن‌مهر در شهرستان‌هاي اميديه، بهبهان، دزفول، شوش، آبادان و خرمشهر خوب بوده، هرچند كه بقيه شهرها نيز مشغول به‌كار و در حال برطرف كردن مشكلات هستند.

حجازي تصريح‌كرد: بيشترين مشكلات ما در شهر بندرامام است كه كار اجرايي نزديك به 6 هزار واحد در آنجا شروع شده ولي بيش از 1200 واحد پاي كار نيستند. متاسفانه در آنجا استقبال خوبي از مسكن امر نشده است. خوشبختانه شهرهاي بزرگ و اصلي ما همچون رامين و شيرين‌شهر، دزفول، اميديه و شوشتر و بهبهان سرعت خيلي خوبي دارند و اميدواريم تا پايان امسال به اتمام برسند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار