شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در گفتگو با شوشان :
با تصمیمی غیر کارشناسی یکی از ظرفیتهای بسیار خوب شهر برای بسط و گسترش فعالیتهای فرهنگی از دست خواهد رفت.

شوشان: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز حذف معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهرها را تصمیمی غیر معقول ، غیرکارشناسی و برخلاف منویات مقام معظم رهبری عنوان کرده و ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی اجتماعی کشور در این زمینه را خواستار شد.

به گزارش شوشان ، امیر آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز با اشاره به فعالیتهای چشم گیر و اثر گذار این معاونت در عرصه های فرهنگی و اجتماعی شهر اهواز گفت: فرهنگ یکی از اجزاء جدایی ناپذیر مدیریت شهری است که  می تواند زمینه و بستر بسیاری فعالیتهای دیگر از جمله فعالیتهای عمرانی و خدماتی را فراهم سازد بنابراین وجود معاونت فرهنگی و اجتماعی در شهرداری ها هر چند با سابقه زیادی روبرو نیست ولی اثر گذاری شگرفی دارد.

وی افزود: جای بسی تاسف و البته تعجب است که با وجود کارکردهای مثبت این معاونت ها در شهرداری های کشور و بخصوص کلانشهر ها ، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در تصمیمی غیر کارشناسی دستور بر حذف این زیر مجموعه مهم و اثر گذار شهرداری ها داده اند و این درحالی است که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی های خود بر تقویت فرهنگ تاکید نموده اند.

به گزارش شوشان ، آهن جان اقدام به حذف معاونت های فرهنگی شهرداری ها را حرکتی ضد فرهنگی خواند و افزود: با توجه به زیر ساختهای فرهنگی و اجتماعی که در کلانشهر اهواز وجود دارد و نقش بسیار موثر حوزه فرهنگی و اجتماعی در مدیریت واحد شهری حذف این معاونت خسارات جبران ناپذیری به بدنه شهرداری اهواز و همچنین شهروندان وارد می سازد که جبران آن به آسانی ممکن نیست. زیرا به آسانی و با تصمیمی غیر کارشناسی یکی از ظرفیتهای بسیار خوب شهر برای بسط و گسترش فعالیتهای فرهنگی از دست خواهد رفت.

لذا جای گلایه از تصمیم گیران امر است که تصمیم بر حذف نهادی تاثیرگذار و مهم در حوزه فرهنگی و اجتماعی را گرفته اند و این یک تصمیم سیاسی ، غیر معقول ، غیرکارشناسی و برخلاف منویات مقام معظم رهبریست و نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی اجتماعی کشور باید جلوی اجرای این تصمیم را گرفته و مانع ذبح این نهاد تاثیرگزار شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار