اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به شرایط خاص خوزستان به ویژه وجود دانش آموزان دو زبانه دوره پیش دبستانی در این استان اجباری است.

 محمد تقی زاده یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: در بودجه ملی مبلغی برای توسعه پوشش پیش دبستانی در این استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: معاون حقوقی رئیس جمهوری دستوری را ابلاغ کرده که آموزش و پرورش موظف است پوشش دوره پیش دبستانی را گسترش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در دو سال گذشته پوشش دوره پیش دبستانی در خوزستان از 30 هزار نفر به 75 هزار نفر افزایش یافته است.

تقی زاده گفت: نخستین نگاه به بحث پیش دبستانی در خوزستان به مناطق محروم و حاشیه است و به هر مرکز و فضای آموزشی که درخواست ایجاد پیش دبستانی را داشته باشد مجوز تاسیس اهدا خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان نیز بیان کرد: 50 فضای ورزشی شامل 140 استخر و سالن ورزشی در اختیار آموزش و پرورش این استان قرار دارد.

رضا رضایی افزود: پارسال 150 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های ورزشی خوزستان به این اداره کل اختصاص یافت که حتی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام نیز کافی نیست.

وی گفت: تاکنون هیچ نهادی در خوزستان قبول نکرده که برای ایجاد یا تکمیل فضاهای ورزشی کمک کند.

دوره پیش دبستانی تنها در استان خوزستان اجباری است و این دستور از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان ابلاغ شده است.

بنا بر آمار اعلام شده 30 هزار نوآموز در خوزستان به دلیل مشکلات مالی توان شرکت در دوره های پیش دبستانی را ندارند.

در سال تحصیلی جاری 76 هزار نوآموز در دوره پیش دبستانی در خوزستان ثبت نام کردند که در سال تحصیلی آینده این آمار به 100 هزار نفر افزایش می یابد.

منبع: ايرنا


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار