شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
پانا: نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی که برای عیادت از بیماران سرطانی بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران حضور یافته بود به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
 
نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی، هدف خود از انتخاب کمسیون انرژی مجلس را اینگونه بیان کرد: باتوجه به اینکه منطقه ما سرشار از پالایشگاه ها و منابع نفتی می باشد می توان از این طریق به منطقه و جوانان و همشهریان خدمتی کرده باشم و انتخاب من بر اساس تفکر و برنامه ریزی حساب شده بود و چند عامل موجب چنین انتخاب شد؛ از جمله: نظارت بر به کارگیری افراد بومی و غیر بومی، استفاده از حداکثر ظرفیت ها و عدم تخریب محیط زیست و آلایندگی که توسط همین انرژی صورت گرفته از قبیل خشک کردن هور، ریزگردها و سایر موارد که با حضور بنده درکمیسیون مورد نظر می توانم نظارت دقیق داشته باشم و طرح آمایش سرزمین که با پروژه های عمرانی بتوان منطقه را از این بحران درآورد واشتغال زایی به وجود آورد.

ساعدی در پاسخ به این سوال که چنانچه موفق به حضور دراین کمسیون نشوید، چه کمسیونی راترجیح می دهید؟ گفت: وزارت بهداشت و درمان را ترجیح می دهم.با توجه به اینکه منطقه ما از نظر بهداشت و درمان محروم می باشد و مردم منطقه به جهت درمان مجبور می شوند به مرکز استان یا شهرهای دیگر مراجعه کنند لذا سعی می کنم که مسئله درمان و امکانات لازم را به شدت پیگیر شوم.

 خبرنگار ما سوال بعدی را به این شکل مطرح نمود که باتوجه به فرهنگی بودن شخص شما، درزمینه خدمات فرهنگیان چه اقداماتی می توانید صورت دهید؟ وپاسخ ایشان به این شرح بود: بنده چند جلسه با وزیر آموزش و پرورش آقای فانی داشتم به طوری که دو شب پیش یک جلسه تدارک شده و از ایشان سه مورد اساسی را خواستاربودم: اولا سهمیه 300 نفری ازهزار نفری استخدامی از فرزندان هویزه و دشت آزادگان باشد؛ دوما درخواست مبلغ 6 میلیارد تومان جهت تکمیل و ترمیم طرح های در حال اجرا و نیازهای مدارس؛ برقراری حق مرزی برای منطقه که با پیگیری بنده و همکاری وزیر آموزش و پرورش، از وزارت کشور خواهان برقراری این مورد برای فرهنگیان باشد.
نماینده منتخب هویزه و دشت آزادگان در تکمیل  سوال قبلی که با توجه سوابق این گونه قول ها وعملی نشدن آن ها از سوی برخی مسئولین، شما تا چه حد به برقراری این مطالبات خوشبین هستید؟ اذعان داشت: باتوجه به اینکه مجلس کار خود را شروع کرده و مجلس جدیدی می باشد و هر وزیری نیاز به جلب نظر نماینده در مجلس دارد و همچنین30 نفر نماینده فرهنگی می باشند؛ پس مطمئنم که شخص وزیر در این رابطه تعامل خوبی خواهند داشت.

سوال بعدی خبرنگار ما از ساعدی این بود که آیا شما هم مثل سایر نمایندگان سابق دست به تغییر ساخت مدیران خواهید زد و با مهره های مدیری بازی می کنید و به دنبال کابینه و افرادی که به آنان وعده دادید هستید یا اینکه از مدیران سابق هم بهره خواهیدبرد؟اظهار داشت: بنده هدفم خدمت به مردم و منطقه است و به دنبال جابجایی مهره ها نیستم و اگر حس بکنم مدیری موفق بوده، ازهر طیفی که باشد به دیده منت خواستار ابقای آن خواهم بود؛ حتی اگر هم از نظر فکری مخالف بنده باشد مهم خدمت به مردم است.ازمدیران سابق خواستم که طرح ها و ایده های خود را ارائه دهند و چنانچه هدف خدمت و پیگیری باشد بر سر پست خود باقی خواهند ماند و اگر ضعف مدیریتی داشته باشند و یا خدمتی به مردم و منطقه نخواهند داشت به جرات می گویم جایگاهی نخواهند داشت و از مهره های فعال به جهت خدمت به مردم استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال: برنامه ریزی شما در جهت خدمت به مردم ظرف چهار سال آینده کدام اولویت خواهد بود؟ پاسخ داد: 1_اشتغال زایی، 2_مشکل فاضلاب و آب غدیر،3_عمران شهری و روستایی، 4_بهداشت و درمان، 5_بخش کشاورزی و 6_ورزش وجوانان خبرنگار ما از ایشان سوال کرد که در سخنرانی اخیر خود گفتید که حدود 100 الی 150 اتوبوس برای شرکت ها افراد را جابه جا می کنند که این سوژه ایی برای افراد شده است در این رابطه بیشتر توضیح می دهید؟ وی پاسخ داد: در قرآن و اصلاحات عامیانه ارقامی ذکر می شود که نشان از کثرت می باشد همانطور که بعضی مواقع صحبت ها یا مواردی گفته می شود که هدف چیز دیگری می باشد ولی به جهت تبیین فاجعه یا مطلبی مثالی بیان می شود؛ در واقع دلیل بیان این ارقام، کثرت امر بوده ولی بعضی اشخاص به خاطر بیماری روحی که دارند به دنبال اهداف دیگر می گردند که همین افراد اگر مقام یا حق السکوتی بگیرند شاید قلم خود را به گونه ایی دیگر تغییر دهند، این افراد بیماربرای مردم شناخته شده هستند.

سوال بعدی در خصوص نظر این نماینده مجلس در باره تخریب و انتقاد مطرح شد که ایشان پاسخ داد: انتقاد حق طبیعی هرشخصی است و نه تنها من بلکه هرانسانی موظف است انتقادی که براو وارد شده را بپذیرد ولی تخریب کردن شخصیت از نشانه های افرادضعیف است که چون جایگاهی نمی بینند، برای خود نمایی دست به تخریب می زنند. باید که فرصت داد و زمان بگذرد اگر عملکرد مثبتی دیده نشد،آن وقت شروع به تخریب کنند؛ فعلا که ابتدای کاراست.

سخنان پایانی قاسم ساعدی را به این شرح بیان شد: هدف من خدمت به منطقه و مردم است و انتظار دارم اهل فکر اهل قلم اهل اندیشه در این راه به من کمک کنند.من دست یاری به سوی همگی دراز خواهم کرد بیاییم درراه خدمت به مردم قدم برداریم ساعدی هم روزی خواهدرفت.پس خدمت به مردم موجب عزت وسرافرازی خواهدشد.برای تمامی بیماران شفای عاجل را خواهانم و بنده قاسم ساعدی سفیر مردم دشت آزادگان درتهران هستم.هر شهروندی که به تهران آمد احساس غریبی نکند چون مرا دارد. درخدمت همه خواهم بود.

گفتنی است: نماینده هویزه و دشت آزادگان جهت عیادت و دلجویی از بیمار سرطانی اهل دشت آزادگان که بستری می باشد، در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران حضور یافت و متقابلا مراتب قدردانی از سوی بیمار و همراهان وی به ایشان ابراز شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار