اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
شاهین یوسفی
 
با گذشت سال های سال هنوز در خوزستان معضلاتی و جود دارد که گویا حل نشدنی است مرکز این استان همانا مرکز مشکلات (اهواز) شهری ست با صد ها مشکل در گوشه و کنارش از معضل برق، آب آلوده و مشکل بهداشت در محلات بگیرید تا نبود فضای سبز کافی و مراکز تفریحی و مشکلات و معضلاتی که صفحات روزنامه ها و هفته نامه ها پر شده است از آنها ، و همگام با عمرمان که دارد می رود همچنان در انتظار حل شان مانده ایم که مانده ایم .

بسیاری از مردم کشور با مشکلات عدیده ی اقتصادی روبرو هستند که مردم در خوزستان علاوه بر این مشکلات، معضل گرد و خاک، آب آلوده و‌ گرمای طبیعی و طاقت فرسا که باعث عذاب مضاعف می شود را هم دارند، حالا تصور کنید محله ای در اهواز با وجود این همه مشکل اوضاع شهری نابسامانی هم داشته باشد که به قول معروف نور علا نور می شود .

آیا می دانید در مرکز این کلانشهر کوچه ای وجود دارد که هنگام عبور از آن کفش های تازه واکس زدة شما خاک آلوده می شود و کودکان این کوچه به علت تردد زیاد خودرو ها در دو طرف این کوچه کم عرض و طول محصور شده اند و مجبورند که در همین خاک و خول ها اوقات فراغت خود را سپری کنند؟

آیا می دانید که بدلیل دست اندازهای فراوان این کوچه تاکسی سرویس ها داخل کوچه نمی آیند تا جائی که حتی اگر کسی از ساکنین، نیاز مبرم به آمولانس داشته با شد، به علت وجود تیره های برق در وسط کوچه آمبولانس قادر نیست به داخل کوچه بیاید .

 زمانی که نسیمی وزیده می شود کوچه پر از گرد و خاک می شود زمانی که یک خودرو به سختی در حال عبور از آنجاست باید کودکان و رهگذران مراقب خود باشند که بین تیره های برق و دیوار های منازل و ماشین های به روز پارک شده در کنار خانه ها صدمه نبینند آیا اگر زمانی یکی از خانه های این کوچه دچار آتش سوزی بشود باید حادثه دیدگان صبر کنند تا آتش نشان ها شیلنگ را از سر نبش به فاصله چند ده متری بیاورند؟ که خود زمان می برد و همگان می دانیم که در مواجه با یک حادثه زمان نقش مهمی دارد آیا توجه نکردن به این گوشه کوچک، در مرکز شهر، بی توجهی به جان انسان ها نیست.

اهالی این کوچه سال های گذشته مدت زمان کوتاهی به ایستگاه اتوبوسی که سرنبش کوچه بود دل خوش بودند ولی مکان این ایستگاه بدون کارشناسی تغییر کرد و از آن به بعد می بایست از عرض خیابان پر ترددی عبور کرد تا به ایستگاه مورد نظر رسید که خود برای دانش آموزان ابتدایی خطر آفرین است .

چهار راه بزرگی، حد فاصل مصلا و راه بند پیچ میدان وجود دارد که بسیار خطرناک  است و هفته ای چند حادثه رانندگی در این چهار راه رخ می دهد و شرایط به گونه ای است که نصب پل روگذر جهت عبور عابرین لازم و ضروری است، که آن هم از مشکلات این محل به ویژه اهالی محروم این کوچه می باشد .

این کوچه گمنام نامش «نوید» است در خیابان کمپانی (پیروزی جدید) واقع است، همان خیابانی که نزدیک چهار راه معروف آبادان است، آری، کوچه نوید در مرکز کلان شهر اهواز است ولی توجه که نباشد حومه و مرکز فرقی نمی کند .

از آنجایی که مشکلات محله ها با نامه نگاری پیگیری می شود اهالی نامه های زیادی به ادارات مختلف نوشته اند ولی هیچ گونه ترتیب اثری داده نمی شود نمی دانیم، شاید اهالی مالیات مستقیم و غیر مستقیم خود را پرداخت نمی کنند خلاصه مطلب این کوچه زمستانش پر آب و گل و تابستانش پر گرد و خاک است و تیره های چراغ برق هم که از سال های دور در میان کوچه جاخوش کرده اند، در های فاضلاب هم که یکی در میان سوراخ و لق هستند خطری بزرگ برای کودکان پدید آورده اند آیا با وجود این مشکلات مسئولین لازم نمی بینند که نیم نگاهی به این قسمت کوچک از مرکز کلان شهر اهواز بیندازند امید است که مسئولین همواره بیاد داشته باشند که مسئولند.



برچسب ها: شاهین یوسفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار