شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
نشست شورای آموزش‌وپرورش خوزستان ، با طرح اهمیت برنامه‌های ورزش دانش‌آموزی در حفظ سلامت دانش‌آموزان و بررسی وضعیت فضاهای ورزشی موجود برگزار شد و اعضای شورا از نبود اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی ویژه دانش‌آموزان استان گلایه کردند.
 
به گزارش ایسنا، مهرداد نیکو معاون امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار در جلسه شورای آموزش‌وپرورش که امروز یک‌شنبه، 23 خردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با بیان این‌که ورزش همگانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در ورزش همگانی دانش‌آموزان بسیار تأثیرگذار هستند و باید ورزش دانش‌آموزی مورد توجه قرار گیرد و در این خصوص دانش‌آموزان دختر به‌دلیل شرایط استان باید در اولویت باشند.
 
وی ادامه داد: باید میزان امکانات ورزشی موجود ویژه دانش‌آموزان دختر و روند فعالیت‌ها مشخص شود تا معلوم شود که وضعیت ورزش استان در این بخش در چه سطحی قرار دارد.
 
همچنین در این نشست محمود معزی معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به اهمیت و لزوم مقابله با فقر حرکتی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع فعالیت‌های ورزشی خواه در قالب برنامه‌های آموزشی و فعالیت‌های فوق‌برنامه مورد تأکید است.
 
وی افزود: در همین راستا برگزاری جشنواره‌ها و المپیادهای ورزشی ویژه دانش‌آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد؛ در سال تحصیلی گذشته جشنواره فرهنگی‌ورزشی دهه فجر در 10 رشته ورزشی برگزار شد که با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد و سه هزار و 500 دانش‌آموز در آن شرکت کردند.
 
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: همچنین سال گذشته با همکاری آموزش‌وپرورش استثنایی برای نخستین‌بار توانستم پارالمپیک ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان را برگزار کنیم.
 
معزی با بیان این‌که فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی نسبت به سال گذشته توسعه پیدا کرده است، گفت: اتفاقات خوبی در مدارس رخ داده، امسال 411 هزار دانش‌آموز در مجموع مسابقات و المپیادهای دانش‌آموزی شرکت کردند درحالی‌که سال گذشته 390 هزار دانش‌آموز در این برنامه‌ها شرکت کرده بودند.
 
وی اظهار کرد: در حال حاضر 2 هزار و 300 کانون ورزشی ویژه دانش‌آموزان استان در حال فعالیت هستند که نتایج خوبی نیز کسب کرده‌اند؛ همچنین کانون‌های ورزشی تابستانه درون‌مدرسه‌ای در نظر گرفته شده است. سال گذشته 250 دانش‌آموز حائز رتبه کشوری و 40 دانش‌آموز نیز به مسابقات برون‌مرزی اعزام شدند.
 
معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به وضعیت فضاهای ورزشی ویژه دانش‌آموزان گفت: بسیاری از سالن‌های ورزشی در استان نیمه‌تمام بوده، نیاز به تکمیل، تجهیز یا مرمت و تعمیر دارند؛ کمک‌هایی انجام شده اما واقعیت این است که زخم‌های ما بسیار زیاد است.
 
همچنین در این نشست رضا رضایی مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، اظهار کرد: تاکنون گزارش‌های متعددی در خصوص فضاهای ورزشی مدارس ارائه شده، اما نتیجه‌ای حاصل نشده و اعتبارات نیز تأمین نشده است.
 
وی افزود: 50 فضای ورزشی در حال احداث در استان وجود دارد که پیش‌بینی ما برای تکمیل این فضاها نیاز به 35 میلیارد تومان اعتبار است اما تاکنون تنها کمتر از یک میلیارد و 500 میلیون تومان تأمین شده است که قطعاَ کارساز نیست.
 
همچنین در این نشست مهدی رفیعی‌دهکردی معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان به دلیل تغییر سبک زندگی دچار اضافه وزن شده‌اند و به همین دلیل توجه به مقوله ورزش و تربیت‌بدنی دانش‌آموزان یک ضرورت است.
 
وی ادامه داد: با توجه به کمبود فضای ورزشی و نبود اعتبارات باید در شورای آموزش‌وپرورش استان الزامی ایجاد شود که از ظرفیت ورزشی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مانند صنابع نفت و گاز که اغلب بدون‌استفاده است، استفاده شود و این امکانات در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار