شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲

نوجوانان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره یک دزفول داستان‌های مولوی را باز نویسی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مجموعه داستان‌های زیبای مولوی که توسط پرویز امینی در 20 جلد برای کودکان و نوجوانان به تحریر در آمده است با نگارش خلاقانه 50 نوجوان عضو کانون مرکز شماره یک دزفول مجدداً بازنویسی شد.

سعید گل گل مسوول مرکز کانون شماره یک دزفول پیرامون شیوه‌ی انجام این کار گفت : در این برنامه، در دو نوبت جداگانه و با حضور بیش از  50 نفر از اعضای نوجوان دختر و پسر  کانون مرکز شماره یک دزفول داستان‌هایی از  شاعر نامدار ایران زمین مولانا جلال الدین محمد بلخی بازنویسی مجدد شد.

این مسوول فرهنگی توضیح داد: در این برنامه پس از معرفی مولانا و آشنایی اعضا با زندگی و  تأثیر قرار گرفتن  شمس تبریزی در مسیر زندگی  و پیشرفت مولوی، اعضا به گروه‌های دو و سه نفره تقسیم شدند و به هر کدام یک کتاب از مجموعه نفیس داستان‌های زیبای مولوی برای کودکان و نوجوانان داده شد.

وی افزود:در ادامه از بچه‌ها خواسته شد قبل از خواندن داستان به آخر کتاب مراجعه کنند و شعر مربوط به داستانی که به آن‌ها داده شده است را مطالعه کنند سپس کتاب را بسته و برداشت‌های خود را از این شعر به زبان خود به صورت مکتوب و به شکل داستان بنویسند.

گل گل همچنین یادآور شد: در این برنامه، نوجوانان 15 داستان از 20 داستان این کتاب را، با مطالعه شعر آخر آن و با استفاده از تصورات ذهنی خود و به صورت خلاقانه نگارش کردند.

در پایان برنامه  نیز داستان‌های کتاب  مذکور توسط بچه‌ها رو خوانی شد و نوجوانان شرکت کننده نوشته‌های خود را با داستان مربوطه مقایسه کردند.

گفتنی است : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حال حاضر با دارا بودن ۵۲ مرکز فرهنگی هنری، ثابت، سیار و پستی در سطح استان، بیش از 4۰ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار