شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
  دادگستری کل استان خوزستان در فراخوانی از دارندگان سلاح‌ غیرمجاز خواست که تا یک ماه آینده سلاح خود را تحویل دهند.

به گزارش شوشان ، به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خوزستان در این باره گفت: سلاح گرم و به‌ ویژه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز که به وفور در دست مردم قرار دارد، ابزاری برای ارتکاب جرائمی مانند سرقت و قتل است و با توجه به آمار نگران‌کننده، می‌طلبد تا اقدامات قضایی مؤثری در این خصوص صورت گیرد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی ادامه‌داد: برای ساماندهی این مساله و حسب دستور رئیس کل دادگستری استان، این معاونت به ‌عنوان مسئول جمع آوری سلاح غیرمجاز انتخاب شد.
وی گفت: در سال 1390 و طبق نص صریح ماده 16 قانون دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، دارندگان غیرمجاز انواع اسلحه، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل، از تاریخ ‌اجرایی شدن این قانون به مدت شش ماه، فرصت داشتند تا اسلحه خود را به یکی از مراکز نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند و از مجازات مقرر معاف ‌شوند.

امانت بهبهانی افزود: چنانچه دارندگان اسلحه و مهمات غیرمجاز که در مهلت قانونی مقرر سال 1390 موفق به استفاده از این فرصت نشده‌اند و هنوز اسلحه غیرمجاز در اختیار دارند، می‌توانند در مدت یک ماه آینده نسبت به تحویل سلاح خود اقدام ، و از حداکثر تخفیف مجازات بهره‌مند ‌شوند، در غیر این صورت نگهداری سلاح توسط آنان جرم تلقی شده و وفق مقررات قانونی با آنان اقدام قاطع به‌ عمل می‌آید.

وی گفت: دارندگان سلاح غیرمجاز می‌توانند با مراجعه به این معاونت واقع در کوی نبوت اهواز، بین بلوار دعبل خزاعی و بلوار دماوند، طبقه دوم مجتمع قضایی شهید باهنر، مراجعه، و با پر کردن فرم مربوطه، معرفی‌نامه دریافت کنند تا پس از پیگیری امور، مراجعه‌کنندگان برای تحویل سلاح خود و سایر اقدامات لازم، در جریان روند کار قرار گیرند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار