شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
 مسئول اداره امور عشایر گتوند از بهسازی و مرمت 50 کیلومتر از جاده های عشایری این شهرستان خبر داد.

علیرضا کیارسی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل فرسایش خاک ، بارندگی و سیلاب بخش زیادی از جاده های عشایری گتوند خسارت وارد شد که به همت اداره امور عشایر شهرستان بازسازی و مرمت گردید.
وی با تاکی بر ضرورت بهسازی ومرمت جاده های عشایری گفت:برای مرمت وبهسازی راههای عشایری 400 میلیون ریال هزینه شده است.

کیارسی با اشاره به اینکه در شهرستان گتوند بیش از 50 کیلومتر راه عشایری وجود دارد افزود: با توجه به کوهستانی بودن مناطق عشایری هرساله عملیات نگهداری و مرمت این راهها توسط اداره امور عشایر شهرستان گتوند انجام می شود.

مسئول اداره امور عشایر گتوند همچنین از تشکیل صندوق زنان عشایری در راستای توانمند سازی زنان عشایر این شهرستان خبرداد و افزود:باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت عشایری را زنان تشکیل می دهند امورعشایر شهرستان گتوند جهت توانمند سازی زنان عشایر اقدام به تشکیل این صندوق نمود.

کیارسی با اشاره به عضویت بیش از 100 بانوی عشایری در این صندوق تصریح کرد: هدف از ایجاد این صندوق خود کفایی خانوار عشایری وکمک به اقتصاد این خانواده ها می باشد. یکهزار و 500 خانوار عشایر در حوزه شهرستان گتوند سکونت دارند.

شهرستان گتوند درشمال استان خوزستان با 74هزار نفر جمعیت دارای دوبخش مرکزی وعقیلی وپنج شهر گتوند، صالح شهر،ترکالکی، سماله وجنت مکان ونیز 45 روستا می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار