شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کارگر فداکار شهرداری اهواز مورد تقدیر سید خلف موسوی شهردار قرار گرفت
این کارگر شهرداری پس از اقدام به نجات زن جوان نمی تواند در جریان پُر شتاب آب خود را کنترل کند و نزدیک بوده است خود نیز جانش را از دست دهد.

شوشان: یک زن در ساعت 13 روز شنبه 22 خرداد با پرتاب کردن خود از پل پارک جزیره اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش شوشان ، در این حادثه سید فیصل موسوی کارگر شهرداری اهواز که دارای 15 سال سابقه فعالیت در فضای سبز می باشد با دیدن این صحنه برای نجات جان زن خود را به رودخانه انداخت که در نهایت با ورود به موقع غواصان آتش نشان در محل به نجات فرد خودکشی کننده انجامید، این در حالی است که این کارگر شهرداری پس از اقدام به نجات زن جوان نمی تواند در جریان پُر شتاب آب خود را کنترل کند و نزدیک بوده است خود نیز جانش را از دست دهد.

گفتنی است کارگر شهرداری در سلامت کامل از رودخانه نجات داده شد اما زنی که اقدام به خودکشی کرده بود پس از خروج از رودخانه علایم حیاتی نداشت که با انجام عملیات احیا دوباره به زندگی بازگردانده شد.


به همین منظور سید خلف موسوی شهردار اهواز، این کارگر فداکار را مورد تقدیر قرار داد.

شهردار اهواز با اشاره به روزه دار بودن کارگر فضای سبز شهرداری و اهمیت اقدام او در ماه مبارک رمضان، گفت: در آیه 32 سوره مبارکه مائده می خوانیم که؛ «مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا» یعنی؛ «هر كس انساني را بدون ارتكاب قتل يا فساد در روي زمين بكشد چنان است كه گویي همه انسان ها را كشته و هر كس انساني را از مرگ رهایي بخشد چنان است كه گویي همه مردم را زنده كرده است»، ماه رمضان هم که بهار قرآن نامیده می شود و توجه به مضامین بلند قرآنی در این ماه به طور ویژه توصیه شده است، بنابراین به اعتقاد من عمل فداکارانه این کارگر یک کار حسنه مبتنی بر آموزه های قرآنی است.

سید خلف موسوی اظهار داشت: کارگری در شهرداری، شغل شریفی است و کارگران فعال در مدیریت شهری می بایست مدال خدمت به مردم را با افتخار همراه داشته باشند و چنین اقداماتی یک فضیلت مضاعف و مایه مباهات مجموعه شهرداری است.

شهردار اهواز با بیان این مطلب که احیاء فرهنگ ایثار و فداکاری از اثرات انقلاب شکوهمند اسلامی می باشد که مصداق بارز آن در جنگ تحمیلی به منصه ظهور رسیده است، خاطر نشان کرد: نباید اجازه بدهیم ارزش های والای اسلامی و انقلابی در جامعه امروز کمرنگ شود و این گونه اقدامات باعث تلطیف فضای جامعه می شود.


سید خلف موسوی ضمن تاکید بر لزوم الگوسازی چنین اقداماتی گفت: هر وقت از مولفه های فرهنگ مقاومت، ایستادگی و خصوصیات انقلابی دور شدیم، موفق نبوده ایم و باید در جهت تقویت فرهنگ انقلابی حرکت کنیم.

شهردار اهواز در پایان گفت: فداکاری سید فیصل موسوی با وجود خطراتی که نجات جان یک انسان برایش داشت و خود او نیز دارای سه فرزند می باشد، نشان داد که چه انسان های ایثارگری در جامعه ما به شکل گمنام زندگی می کنند و این درس آموز و مایه امیدواری است.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ذاکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
comment
0
1
comment افرین ،ای کاش این نوع انسان دوستی و همنوع دوستی در یکایک ما انسانها به صورت عینی وجود داشت.جان شیرین است ،همت میخواهد برای جان یک انسان از ان گذشت.جناب اقای فیصل موسوی عمل شما تا ابد در ذهن ها خواهد ماند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
1
0
comment اقای شهردار
ایشان در حین از دست دادن جان شیرینشان بودند و داشتن یک خانواده و یا شاید چند خانواده رو داغدار میکردند کمک و امداد این بنده خدای با دادن یک لوح دردی رو دوا نمیکنه
comment
سید قاسم سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
comment
0
1
comment من از داییم تشکر میکنم دایی دوستت دارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار