شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶


شوشان: فرهاد دارابی رییس هیات قایقرانی خوزستان در گفتگو با شوشان گفت:  هیات قایقرانی استان خوزستان یکی از هیات های مهم کشور می باشد زیرا بیشترین آب های خروشان و رودخانه ای در خوزستان است که این امکان را فراهم خواهد کرده تا سبک های بسیاری از قایقرانی در استان اجرا شود. به عنوان نمونه سد شهید عباسپور و سد دز ظرفیت عظیمی در این رشته ورزشی ایجاد کرده است.

به گزارش شوشان ، فرهاد دارابی در ادامه با اشاره به وجود استعدادهای خوزستانی ها در این رشته ورزشی گفت: در استان خوزستان آقایان و بانوان با استعداد در رشته ورزشی قایقرانی هستند که با یک برنامه ریزی و تعیین اهداف ، می توان به سمت سکوهای قهرمانی و اخذ مدال های المپیکی و ... گام برداشت.

رییس هیات قایقرانی خوزستان ادامه داد: در نظر داریم یک شاکله و اسکلت بندی علمی و تخصصی برای ورزش قایقرانی با استفاده از کسانی که توانایی و تجربه این کار را دارند ایجاد نماییم.
وی افزود: استان خوزستان به دلیل تبعات ناشی از جنگ تحمیلی ، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و به نوعی در انزوا فرو رفته است که از طریق ورزش المپیکی قایقرانی و برنامه ریزی در این مسیر حتا می توان استان را از این انزوا خارج کرد و در مسیر شناساندن خوزستان در جهان حرکت کرد.

فرهاد دارابی در ادامه افزود: ما در خواست داریم اصحاب رسانه توجه خاصی به این رشته ورزشی داشته باشند تا بتوانیم ورزش قایقرانی خوزستان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان گفت: متاسفانه ارکان اصلی هیات قایقرانی خوزستان از بین رفته و هم اکنون در کشور جایگاهی ندارد. تمام امکانات  قایقرانی خوزستان یک کانتینر آهنی در پارک 42 هکتاری می باشد که توسط حراست شهرداری در گذشته واگذار شده است.

وی افزود:  قایقرانی خوزستان نیازمند یک فضای جدید و امکانات و تجهیزات بروز می باشد تا بتواند مسیر توسعه را طی نماید. فرهاد دارابی افزود: حدود 13 هیات قایقرانی نیمه فعال در استان وجود دارد که مهمترین آن ها در شهرهای دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان و... است که  به علت  نزدیکی به رودهای های اصلی استان در آنجا واقع شده اند.

دارابی در ادامه با اشاره به برنامه های اصلی هیات قایقرانی گفت: از برنامه های دیگر این هیات ، تدوین برنامه مسابقات کشوری است که با تقویم مسابقات کشوری همزمان باشد. وی افزود: همچنین در نظر داریم روسای هیات های قایقرانی را منسجم تر و با برنامه تر نماییم و از شهرستان های دیگر مربیان با تجربه اعم از خانم و اقا را جهت آموزش به مربیان و جوانان با استعداد استان دعوت کنیم. 

دارابی در ادامه با اشاره به شناسایی قهرمانان خوزستانی در رشته قایقرانی گفت: شناسایی قهرمانان قایقرانی استان از برنامه های ویژه ای است که سعی داریم با همفکری و مشاورت اهداف و برنامه های خود را محقق نماییم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان افزود: رایزنی های مختلفی با  مدیران دستگاه های مختلف و مرتبط با قایقرانی از جمله شهرداری آب و برق و... جهت کمک به بهبود شرایط قایقرانی خوزستان و استفاده از امکانات صورت گرفته است که امکانات و تسهیلات ویژه ای را دریافت کنیم. وی ادامه داد: در هیات قایقرانی بر روی همه جوانان با استعداد خوزستان باز خواهد بود. 

دارابی ضمن برشمردن دیگر برنامه های هیات قایقرانی استان گفت : در نظر داریم مربیان قایقرانی استان را جهت اخذ مدارک مورد نیاز و کسب آموزش های لازم به کلاس های معتبر کشوری و خارجی بفرستیم تا بتوانیم سطح کیفی مربیان را ارتقا دهیم.

 وی در پایان گفت:  از امینی رییس قایقرانی کشور ،کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ، علیشاهی معاون اجرایی تربیت بدنی استان و سایر مسئولین بابت حمایت های بی دریغ و دلسوزانه از این رشته ورزشی تشکر دارم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار