شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
، این دانش آموز خوزستانی با کسب اجازه از خانواده این دختر و ارزیابی اولیه، مصدوم را که تنفس و ضربان قلب نداشت، با عملیات احیای قلبی و ریوی بازگردانده و وی را از مرگ حتمی نجات داد.
شوشان: دانش‌آموز 15 ساله اندیمشکی با استفاده از آموخته های خود در زمینه کمک های اولیه، جان یک دختر 18ساله را در مقابل دیدگان مضطرب خانواده‌اش نجات داد.

به گزارش شوشان ، علیرضا حسین‌زاده دانش‌آموز مقطع متوسطه اول شهرستان اندیمشک که همراه خانواده خود به روستای چشمک از توابع خرم‌آباد رفته بود در مجاورت مقبره امام‌زاده سیدعلی، خانواده‌ای پریشان و وحشت‌زده را دید که دختر 18 ساله ‌شان بیهوش و در خطر مرگ قرار گرفته بود. 

بنابر این گزارش، این دانش آموز خوزستانی با کسب اجازه از خانواده این دختر و ارزیابی اولیه، مصدوم را که تنفس و ضربان قلب نداشت، با عملیات احیای قلبی و ریوی بازگردانده و وی را از مرگ حتمی نجات داد.

این دانش‌آموز پایه نهم مدرسه نمونه دولتی شهید بابایی‌زاده اندیمشک در این خصوص گفت: وقتی این دختر را با حالتی شبیه به قفل شده بر روی زمین دیدم، از خانواده اش خواستم تا شرایط وی را بررسی و کمک کنم اما پدرش ابتدا مخالفت ‌کرد که با اصرار و پافشاری، در نهایت اجازه داد عملیات احیا را انجام دهم.

حسین زاده با بیان اینکه دانش خود در این بخش را از آموزش های طرح دادرس کسب کرده، گفت: در ابتدا قدری ترسیده و نگران بودم که اگر این دختر خانم احیا نشود پدرش مرا رها نخواهد کرد اما با توکل بر خدا بر خود مسلط شده و تمام اقداماتی را که در دادرس یاد گرفته بودم، اجرا کردم و وقتی به هوش آمد هزار بار خدا را شکر کردم که توانسته بودم جان یک نفر را نجات دهم.

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش خوزستان با ابراز خوشحالی از اینکه دانش آموز این استان موفق به نجات جان یک هموطن شده، گفت: نزدیک به 50 هزار دانش‌آموز خوزستانی سالانه در طرح دادرس آموزش می‌بینند. مقیمی‌پور از تدارک برنامه ای برای تجلیل از این دانش‌آموز خبر داد.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار