شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۴۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
انبوه مشکلات خوزستان و طرح مسائل غیرضروری
  زمان بابادی شوراب

یک ضرب المثل قشنگ محلی شوشتری هست که می گوید: در زمان قدیم در شوشتر شخصی زندگی می کرد که نسبت به مشکلات اصلی خود بسیار بی خیال بود و همواره به مسایل و مشکلات فرعی می پرداخت.

با گذشت یک سال از ازدواجش یکدفعه انبوهی از مشکلات که در طول مدت عمر خود به آنها اهمیت نداده بود با هم به سراغش آمدند ، همچنین همسرش در حال زایمان بود. 

بعلت آنکه شغلی یاد نگرفته بود ، جایی کار گیرش نمی آمد و هیچ پولی هم جهت تهیه غذا و دارو برای خانواده نداشت و طلبکاری هم که در زمان ازدواج مقداری پول به وی قرض داده بود نیز برای مطالبه پول خود به درب منزلش آمده بود. پدرش در حال فوت بود و می بایست مادر و چند برادر و خواهر کوچک خود را سرپرستی کند.

هنگامی که گوشه ای نشسته بود مامورین حکومتی برای بردن او به وظیفه(ظاهرا سربازی هم نرفته بود) به سراغش آمدند ، وی پس از دستگیری چند لحظه امان خواست تا کاری را انجام دهد ، وقتی که در حال رفتن به خانه بود همه خیال کردند او قصد فرار دارد اما هنگام برگشت در دست او تنها یک چاقو زنگ زده ی بدون دسته قرارداشت. 

در همین هنگام با تکه چوبی که در دست داشت شروع به درست کردن دسته برای آن چاقوی کُل خود نمود و این ضرب المثل(از همه کار وارَستَس کارد کُلِش بی دَستَس)رواج پیدا کرد. 

چندی است در مطبوعات خوزستان بعضی از آقایان نماینده تازه انتخاب شده برای مجلس از استان خوزستان اقدام به مطرح کردن موضوعاتی خارج از نیاز فعلی جامعه کرده و با این کار ، خود و موکلین خود را از مسیر اصلی دورکرده و با ایجاد توقعات نامناسب در جامعه به حس و هیجان کاذب در بین مردم دامن می زنند. 

تشابه این دوستان با آن آقایی که یک زمانی در شهر شوشتر زندگی می کرد زیاد است ؛ باید از این آقایان پرسید آیا مشکل مردم همین موضوعات مطرح شده است که شما هنوز هیچی نشده شعارهای این چنینی می دهید؟ آیا بیکاری در جامعه هدف خود را بررسی کرده اید؟ آیا از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم آگاه هستید؟ و یا از چگونگی آموزش و پرورش جوانان و نونهالان آن دیار اطلاع دارید؟ آیا برای مشکلات و معضلات فراوان منطقه طرح مدونی دارید؟ آیا وضعیت کشاورزی که رکن اصلی جامعه شماست در حد مطلوب قرار دارد؟

آیا مدیریت منطقه ای که شما و هفده نفر همتراز شما بعنوان نماینده و اَمین انتخاب شده اید مناسب است؟ آیا بجای ایجاد این موضوع انحرافی ، همصدا با آن ها برای تعیین استاندار خوزستان و لایق اقدام واقعی انجام داده اید؟

بزرگوار شما اسم شهر و روستا را هرچه می خواهی بگذار چه مشکلی را حَل می کند؟ این تغییر نام به چه میزان به برخورداری جامعه ما که از این لحاظ در رتبه های آخر قرار دارد اضافه می کند؟
آیا باعث بالا رفتن کیفیت تحصیلی و آموزشی مردم منطقه می گردد؟ 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
جلال اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment درود جناب آقای بابادی شوراب اگر یادتونه من بارها درفضاهای مجازی گفته بودم هیچکد ام ازاین افراد نماینده واقعی مردم نیستند بلکه افراد انتصابی [...] بودند که مردم مردم مجبور به انتخابشان شدند وگرنه قحط رجال نبود بسیاری ازشایستگان بودند که در حاشیه رانده شدنند
comment
خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
comment
0
0
comment واقعا حالا ما معطل این هستیم که چرا اسم فلان شهر عوض شده باید به سابق برگردوند !مردم نون ندارند بخورند ،بیکاری جوانان ،آموزش ،بحث انتقال آب ومحیط زیست ...مگراستان خوزستان تمام مشکلاتش حل شده فقط مونده اسم شهرها!؟ این دوره نمایندگان خوزستان واقعا [...] میزنند یا به دنبال هیاهوهای کاذب هستن . به جرات میگوییم در این دوره نمایندگان خوزستان بدتر از دوره های قبل هستند باز صد رحمت به دوره های قبل حداقل تو فرعیات نبودن.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار