شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد گفت: درست است که قهرمان جام جهانی شدیم، اما در بحث فنی قافیه را باختیم چون کشتی‌گیران ما حتی یک زیر خوب هم مقابل حریفان‌شان نگرفتند.

به گزارش فارس، محسن کاوه درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در جام جهانی گفت:‌ ابتدا باید مشخص کنیم که هدف‌گذاری ما از حضور در این مسابقات چه بوده است؛ هر چند فکر می‌کنم هدف‌گذاری ما در این سال‌ها تنها کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی بوده است که به آن رسیده‌ایم و در این دوره هم قابل پیش‌بینی بود.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: در فاصله 60 روز مانده به المپیک کشتی‌گیر ما هنوز نمی‌داند در المپیک حضور دارد یا نه. با این شرایط چطور می‌تواند برنامه‌ریزی داشته باشد؟ همین موضوع کشتی‌گیر را تنها به عنوان عضو تیم ملی در المپیک معرفی می‌کند، نه به عنوان یک شانس مدال. نکته بعد بار فنی تیمی ما بود؛ باید دقت کنیم کشتی‌گیران ما در طول این مسابقات چند امتیاز فنی گرفتند. درست است که یزدانی کشتی‌گیر خوبی است، اما باید دید آیا این امتیازات را مقابل حریفان اصلی‌اش کسب کرده است یا کشتی‌گیران درجه چندم. حسن رحیمی هم که به نظر می‌رسید تحلیل رفته بود.

* قهرمانی در جام جهانی باری از روی دوش کشتی ما برنداشت

وی ادامه داد: در 2 روزی که مسابقات را می‌دیدم تنها از نظر تیمی نتیجه گرفتیم، اما در بحث فنی و کیفیت خیلی از حقایق کشتی ما نمایان شد. تعدادی کشتی‌گیر را به عنوان ذخیره می‌بریم که نه از آنها استفاده می‌کنیم بلکه به درد آینده کشتی هم نمی‌خورند. از طرفی این مسابقات هیچ باری را از دوش کشتی ما در گره‌هایی که در اوزان 65 و 125 کیلوگرم بود، برنداشت و باید باز هم این موضوع را به آینده موکول کنیم. فقط زمان را از دست می‌دهیم و امیدوارم در المپیک حسرت این زمان‌های از دست رفته را نخوریم.

محسن کاوه با بیان اینکه از کادر فنی باید پرسید آیا کشتی‌گیران ما بار فنی لازم را داشتند؟ گفت: کشتی‌گیران آمریکایی که متکی به آمادگی جسمانی هستند از ما فنی‌تر کشتی گرفتند. بچه‌های ما 6 ماه است که در اردو هستند، اما از نشاط و آمادگی لازم برخوردار نبودند و خستگی در چهره و بدن آنها مشهود بود. به نظرم کشتی‌گیران ما حالت بیش‌تمرینی داشتند و از شادابی و نشاط لازم به خصوص در بحث روانی برخوردار نبودند که به نظر می‌رسد به دلیل اردوهای طولانی مدت و یکنواختی باشد که برگزار می‌کنیم.

* عملکرد آزادکاران زنگ خطری برای کشتی ما در المپیک بود

وی با بیان اینکه عملکرد آزادکاران در جام جهانی زنگ خطری برای کشتی ما در المپیک بود، گفت: شاید برخی دوستان از صحبت‌های من ناراحت شوند، اما نباید پشت این قهرمانی‌ها پنهان شویم. کشتی‌گیری مانند کریمی که سال گذشته مدال جهانی گرفته است در هر 3 دیداری که در این مسابقات به میدان رفت شکست خورد. عباس طحان در مسابقات جهانی 5 بر 3 به کشتی‌گیر آمریکایی باخت، اما در این رقابت‌ها برای اینکه 10 بر هیچ نبازد، تلاش می‌کرد. کمیل قاسمی هم به نظر می‌رسید ضعیف شده است و شاید اگر کشتی‌گیر روس در فینال نمی‌خواست فن بزند او به خطر می‌افتاد.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد افزود: چرا باید با تیم آمریکایی که باروز و دلاگنف، 2 تن از کشتی‌گیران اصلی‌اش را در اختیار نداشت، این طور نتیجه بگیریم. از دوستان خواهش می‌کنم کمی واقع‌نگرتر باشند و تنها به دنبال جنبه‌های تبلیغاتی قهرمانی در جام جهانی نباشیم. کشتی‌گیرانی مانند قاسمی و داداش‌پور را به این مسابقات بردیم، اما حتی مقابل هند هم به آنها فرصت ندادیم. وقتی با مشکلات مالی مواجه هستیم چرا چنین نفراتی و بسیاری از افرادی که اطراف تیم بودند را اعزام می‌کیم که باعث اضافه شدن فشار مالی به بدنه کشتی شود؟ در حالی که می‌توانیم این هزینه‌ها را خرج ملی‌پوشان کنیم.

محسن کاوه گفت: شورای فنی باید تمام این موارد را در نظر داشته باشد. کشتی‌گیران ما حتی یک زیر خوب هم مقابل حریفان‌شان نگرفتند. این همه طول و فشار تمرینات و تپه‌نوردی را شاهد هستیم، اما بسیاری از کشتی‌گیران ما در تایم دوم مسابقات نتوانستند کشتی بگیرند. با این روش حتی شانس‌های مدال خودمان در المپیک را کم‌رنگ می‌کنیم. ناظر کمیته ملی المپیک به عنوان نماینده این کمیته باید در این مباحث ورود کند نه اینکه بعد از پایان المپیک بخواهیم علل ناکامی را بررسی کنیم. به جرات می‌گویم امکاناتی که در کشتی ما وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست. کدام سفر و اردویی را خواستند که انجام نشده باشد؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار