شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴

تولید گل رز در استان خوزستان 17 میلیون شاخه افزایش یافت .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سطح زیر کشت گل رز را حدود420 هکتار اعلام کرد و گفت : 176 هکتار کشت به محیط های آزاد ، 242 هکتار کشت به گلخانه های با اسکلت چوبی و5 / 1هکتار کشت به گلخانه های فلزی اختصاص دارد .

این استان به لحاظ سطح زیر کشت گل رز مقام اول کشور را دارد .

کوتی گفت : از آغاز برداشت گل در اوایل اسفند پارسال تا پایان برداشت گل در اردیبهشت امسال در خوزستان بیش از 89 میلیون شاخه گل رز در استان برداشت شده است .

وی افزود : این میزان به نسبت سال گذشته 17 میلیون شاخه گل رز افزایش یافته که بیانگر 23 درصد افزایش است .

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان علت افزایش تعداد گل رز در این استان را افزایش تولید کنندگان و ماشینی شدن گلخانه تولید گل در این استان عنوان کرد و گفت : میزان زیرکشت گل رز نیز 80 هکتار در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است .

وی با اشاره به اینکه گل های برداشت شده روانه تهران و از آنجا راهی بازار مصرف می شود گفت : ارزش گل های برداشت شده بیش از 270 میلیاردریال است که به نسبت سال گذشته 100میلیارد ریال افزایش داشته است .

وی تعداد تولیدکنندگان گل رز در خوزستان 196 نفر اعلام کرد و افزود در استان خوزستان انواع گل از قبیل آفتابگردان ، نرگس ، رز ، مریم ، گلایول و داوودی کشت می شود .

امسال در خوزستان673هکتار زمین کشاورزی به کشت گل و گیاه اختصاص یافته است که از آن 137 میلیون شاخه گل در این استان تولید می شود .

در استان خوزستان ، شهرهای دزفول ، شوش ، گتوند ، بهبهان و اندیمشک بیشترین سطح زیر کشت گل رز را در استان دارا هستند .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار