اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: کلیه روزه‌دارانی که از نظر پزشکی شرایط اهدا خون را دارند و مانع پزشکی ندارند، می‌توانند اهداکننده خون باشند.
 
دکتر عبدالحسین قاسم‌زاده اظهار کرد: علی‌رغم همه پیشرفت‌هایی که در عرصه دانش پزشکی در دهه‌های گذشته به دست آمده است، هنوز محصولی که بتواند جایگزین خون و فرآورده‌های خون جهت تامین نیاز بیماران نیازمند باشد، یافت نشده است؛ بنابراین همچون گذشته جهت تامین خون برای بیماران در بیمارستان‌ها، نیازمند اهدای خون شهروندان هستیم.
 
وی افزود: از طرف دیگر نیز برخی فرآورده‌ها حداکثر 30 روز و برخی حتی تنها 5 روز قابل نگهداری هستند و به همین دلیل، سازمان انتقال خون جهت تامین ذخایر خون از اهدا کنندگان تقاضا می‌کند که به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند تا بتوانیم پاسخگوی بیماران نیازمند باشیم.
 
قاسم‌زاده ادامه داد: استان خوزستان با توجه به تعداد بالای بیماران تالاسمی و بیماران خاص در منطقه، مرجع خون بسیاری از استان‌های همجوار و حتی کشورهای همجوار و یکی از استان‌های پرمصرف خون در سطح کشور است.
 
وی گفت: در این شرایط، نیاز به خون یک امر همیشگی است و بنابراین از افرادی که توان اهدا خون را دارند، تقاضا می‌شود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
 
مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به شرایط اهدا خون در ماه رمضان اظهار کرد: شاید تصور عامه این باشد که روزه‌داری مانعی برای اهدا خون است  در صورتی که از نظر پزشکی اگر روزه‌دار سحری و مایعات به اندازه کافی مصرف کرده باشد، می‌تواند تا حدود ساعت 12 ظهر اهداکننده خون باشد. روزه‌داران می‌توانند پس از افطار نیز به عنوان اهداکننده به پایگاه‌ها مراجعه کنند.
 
وی افزود: کلیه روزه‌دارانی که از نظر پزشکی شرایط اهدا خون را دارند و مانع پزشکی ندارند، می‌توانند اهداکننده خون باشند.
 
قاسم‌زاده ادامه داد: در ماه رمضان جهت رعایت حال روزه‌داران، ساعات کار سازمان انتقال خون تغییر یافته و صبح‌ها از ساعت 7:30 تا 13:30 و بعد از ظهرها از 19تا 23، پایگاه‌های انتقال خون جهت مراجعه اهداکنندگان فعال هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار