شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۵

شهردار آبادان گفت: سامانه بلیت الکترونیک اتوبوس های شهری طبق برنامه ریزی پیمانکار حداکثر تا شهریورماه افتتاح می شود.

محمودرضا شیرازی در اظهار کرد: برای راه اندازی سیستم بلیت الکترونیک در اتوبوس های شهری آبادان مناقصه ای برگزار و پیمانکار طرح انتخاب شده است؛ در حال حاضر نیز پیمانکار پروژه در حال تجهیز اتوبوس ها به دستگاه کارتخوان است.

وی افزود: بر اساس برآورد پیمانکار و با توجه به میزان پیشرفت پروژه پیش بینی می شود سامانه بلیت الکترونیک اواخر مردادماه و یا حداکثر اوایل شهریورماه و همزمان با هفته دولت افتتاح شود.

شیرازی تصریح کرد: آموزش شهروندان در زمینه استفاده از بلیت الکترونیک از تعهدات سازمان اتوبوسرانی و پیمانکار طرح است و در حال حاضر این کار از طریق توزیع تراکت و آموزش چهره به چهره شهروندان در ایستگاه های اتوبوس در حال انجام است.

شهردار آبادان با اشاره به احداث 14 ایستگاه اتوبوس مکانیزه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا در آبادان، این ایستگاه های مکانیزه مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است و به این ترتیب در سال جاری نیز 12 ایستگاه جدید در مسیرهای پرتردد و اصلی شهر ایجاد می شود. عملیات اجرایی ساخت این ایستگاه ها آغاز شده است.

وی درباره سیستم برودتی اتوبوس های شهری آبادان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد اتوبوس های شهری به سیستم برودتی و کولر مجهزند و کولر اتوبوس ها نیز در ابتدای فصل گرم سال سرویس شده اند. سیستم برودتی بسیاری از اتوبوس های شهری آبادان از کار افتاده بودند که با تعمیر آنها، اکنون مورد استفاده هستند.

شیرازی با بیان اینکه در همه خطوط اتوبوسرانی آبادان اتوبوس کولردار وجود دارد، گفت: متاسفانه اتوبوس هایی که در کشور ساخته می شوند با شرایط آب و هوایی استان خوزستان سازگار نیستند. در حال حاضر تنها اتوبوس مدل اسکانیا تا حدودی با شرایط آب و هوایی خوزستان و گرمای هوا سازگار است و سیستم برودتی اتوبوس های دیگر در گرمای شهر آبادان کارایی ندارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار