شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
 یک زن ایرانی - کانادایی به اتهامات امنیتی در ایران بازداشت شد.

خبرگزاری تسنیم با انتشار این خبر او را یکی از " فعالان شبکه‌های فمینیستی" توصیف کردکه دارای تابعیت ایرانی- ایرلندی و کانادایی است و توسط ضابطین قضایی دستگیر شد.

یک منبع مطلع در گفتگو با مشرق گفته است: خانم هما هودفر عضو هیات مدیره و از بنیانگذاران موسسه برانداز «ولوم» که در دفتر مرکزی لندن فعالیت می کند، به اتهام فعالیت‌های ضدامنیتی توسط ضابطین قضایی بازداشت شده است.


«هما هودفر» عضو شبکه ضد امنیتی «ولوم» بازداشت شد

 
همچنین وزارت امور خارجۀ کانادا اعلام کرده است که دولت این کشور فعالانه پیگیر مسئلۀ دستگیری خانم هودفر است و به دلیل قطع روابط دیپلماتیکش با ایران می کوشد از طریق نمایندگی های سیاسی کشورهای دوست در تهران از وضعیت و سرنوشت وی اطلاع کسب کند. 

وزیر امور خارجۀ کانادا "استفن دیون" پیش از ملاقات اش با نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، فدریکا موگرینی، در "اوتاوا" نسبت به دستگیری خانم هما هودفر "ابراز نگرانی شدید" کرده است.

خبرگزاری فرانسه هم از بازداشت هما هودفر استاد بازنشسته دانشکده مردم‌شناسی دانشگاه کونکوردیای شهر مونترال کانادا در روز 17 خرداد در تهران خبر داد و نوشت: خانواده خانم هودفر می گویندکه او پنج روز پیشتر احضاریه ای برای رفتن به دادسرای اوین در روز 17 خرداد دریافت کرده بود و همانجا بود که دستگیر شد و به اوین انتقال یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار