شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
نمانده ماهشهر :به دولت تذکر می‌دهم که هرچه سریع‌تر تکلیف استاندار مشخص کرد / در خواب نیز مراقب منافع مردم خواهم بود / کسانی که به مسائل قومیتی دامن می‌زنند رفتار اسلامی ندارند/عامل تمام مصائب منطقه صنایع پتروشیمی است
شوشان: نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مدیران پروازی در تضاد با اقتصاد مقاومتی است.

علی گلمرادی شامگاه جمعه در جمع مردم این شهر در مسجد جامع بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: مجلس دهم بر این باور است که با لحاظ کردن اصول اسلامی در خدمت مردم شریف ایران باشد و اگر این مسأله تحقق پیدا کند مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: نکته دیگر ولایت و ولایتمداری است و چنانچه منویات رهبر معظم انقلاب مورد توجه، ‌سرلوحه کار و نقشه راه مسؤولان قرار بگیرد همه مشکلات نظام حل خواهد شد. این نماینده مجلس دهم در ادامه توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور را دارای چندین بُعد دانست و گفت: نخستین اصل، توسعه دیپلماتیک کشور است و بر این اساس باید با تمام کشورهای دنیا با تکیه بر عزت و اقتدار و ارزش‌های نظام ارتباط داشته باشیم.

گلمرادی تصریح کرد: ایران اسلامی برخلاف کشورهای عربی هیچ واهمه‌ای از هیچ کشوری ندارد و محکم و مقتدر با همه دنیا آماده مذاکره و تعامل است و با تمام جهان ارتباط خواهد داشت.

وی اصل بعدی را توسعه اقتصادی دانست و افزود: توسعه اقتصادی کشور باید متکی و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی باشد، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا استانی همچون خوزستان که به تنهایی می‌تواند اقتصاد دو کشور را تأمین کند امروز باید با این حجم مشکلات مواجه باشد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در خانه ملت بُعد دیگر توسعه کشور را توسعه علمی عنوان کرد و گفت: باید از دانش روز دنیا استفاده و بهره‌گیری کنیم اما این دانش باید با ارزش‌های اسلامی متناسب‌سازی و بومی‌سازی شود و باید از تمام توانمندی‌های دانش‌محور بر اساس معیارهای اسلامی در جهت خدمت به جامعه استفاده کنیم.

گلمرادی با دیدارهای رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس در سه هفته اخیر اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این سه دیدار چند نکته کلیدی و مهم را مطرح فرمودند، نکته نخست تأکید بر انقلابی بودن نمایندگان و مسؤولان و نکته دیگر مطالبه معظم‌له در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی بود.

وی ادامه داد: یک مسؤول انقلابی هرگز برای رسیدن به منافع شخصی و حزبی خود به مردم و منافع ملی خیانت نمی‌کند، عدالت‌محور است و همه حوزه انتخابیه و کاری خود را یکسان می‌بیند، یک مسؤول انقلابی اجازه نمی‌دهد باوجود این همه ظرفیت این همه جوان بیکار در کشور و منطقه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک مسؤول انقلابی نباید اجازه دهد با این همه مشکلاتی که صنعت در منطقه ایجاد کرده در امکانات بهداشتی، درمانی و رفاهی این تبعیض‌های فاحش وجود داشته باشد، مسؤول انقلابی جهادگونه کار می‌کند و ساعت کاری برای او مطرح نیست.

گلمرادی لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: پول‌های فراوانی در راستای ایجاد اشتغال تزریق شده اما به دلیل عدم مدیریت و عدم هدایت صحیح این پول‌ها هدر رفته است و اینقدر بد عمل کرده‌ایم که یک فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی به جای اینکه برای خود و چهار نفر دیگر تولید شغل کند به دنبال روزنه‌ای برای استخدام در ادارات می‌گردد و سربار دولت می‌شود.

وی متذکر شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار سوم به بحث جوانان اشاره فرموده و از وضعیت اشتغال و معیشت جوانان ابراز شرمندگی کردند، عده‌ای از مسؤولان بی‌تعهد باعث شده‌اند که جوانان ما بیکار بمانند، ما مسؤولان با عملکرد خود باعث و عامل معتاد شدن جوانان شده‌ایم و به سادگی از کنار آنها عبور می‌کنیم.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس، اقدام و عمل را یکی دیگر از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با نمایندگان عنوان کرد و افزود: بدون تردید تا مادامی که از شعارگرایی خارج نشویم و در مسیر اقدام و عمل قرار نگیریم هیچ اتفاق مثبتی در کشور نخواهد افتاد.

گلمرادی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم انتصاب و معرفی استاندار خوزستان، اظهار کرد: بیش از یک ماه است سکان مدیریت استان رها شده و سرپرست استاندرای نیز قدرت مدیریت ندارد چرا که از آینده خود هیچ اطمینانی نداشته و نمی‌تواند نیروهای خود را چینش کند.

وی ادامه داد: این همه ذخائر، منابع و امکانات در استان خوزستان بدون مدیریت مانده و این مسأله عین بی‌تعهدی و بی‌توجهی است، به دولت تذکر می‌دهم که هرچه سریع‌تر تکلیف را مشخص کرده و استانداری شایسته، توانمند، دلسوز و حافظ منافع ملی و اقتدار نظام و منافع استان را منصوب کند.

این نماینده مجلس دهم به مشکلات بخش درمان حوزه انتخابیه خود نیز اشاره کرد و گفت: در بازدید سرزده‌ای که از بیمارستان‌های معرفی و امام موسی‌ کاظم(ع) ماهشهر و درمانگاه راه زینب(س) و تأمین اجتماعی بندر امام صورت گرفت وضعیت را به ویژه در درمانگاه راه زینب بسیار بغرنج و اسفناک مشاهده کردم.

گلمرادی افزود: در حالی که عامل تمام بیماری‌ها، مشکلات و مصائب منطقه صنایع پتروشیمی و تأسیسات مستقر در شهرستان است، کم‌ترین توجهی به بحث سلامت و درمان مردم این خطه نمی‌شود، صنایع پتروشیمی باید بدون هرگونه منتی امکانات و تجهیزات نوین درمانی را برای این شهرستان فراهم کنند، اما شاهد هستیم بیمارستانی نیز که پتروشیمی برای کارکنان خود راه‌اندازی کرده بود در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

وی همچنین با انتقاد از انتصابات غیر بومی در صنایع پتروشیمی اظهار کرد: افراد بومی هیچ جایگاهی در مدیریت صنایع پتروشیمی ندارند، اکثر مدیران صنایع پروازی هستند و این مسأله در تضاد با اقتصاد مقاومتی قرار دارد.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در خانه ملت به انتشار برخی تصاویر جعلی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: برخی در همان روزهای نخست قصد داشتند نماینده منتخب مردم را فردی ناکارآمد معرفی کنند، این افراد با اقدامات خود به شعور مردم توهین می‌کنند، اطمینان داشته باشید که در خواب نیز مراقب منافع مردم خواهم بود.

گلمرادی ادامه داد: به عنوان یک تکلیف و با همکاری شورای تأمین با افرادی که مردم را مأیوس کرده و باعث کارشکنی و اخلال در امور مردم می‌شوند برخورد خواهد شد، چرا که این اقدامات به مردم لطمه می‌زند.

وی همچنین با انتقاد از افرادی که به بحث قومیت‌ها در منطقه دامن می‌زنند، گفت: استان خوزستان در پیروزی انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی سهم و نقش بسیار بزرگی ایفا کرد، امروز نیز عرصه جهاد و اقتصاد است و باید بین تمام اقوام همگرایی و وحدت همچنان وجود داشته باشد، کسانی که به مسائل قومیتی دامن می‌زنند رفتار اسلامی ندارند و دوستدار نظام و مردم نیستند.

نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود امنیت را بالاترین نعمت امروز کشور دانست و گفت: تمام نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی به طور شبانه‌روز در تلاش هستند و باوجود وضعیتی که در کشورهای پیرامونی ایران اسلامی شاهد هستیم خوشبختانه در کشور امنیت بسیار بالایی حاکم است و مردم باید در این رابطه قدردان رهبر معظم انقلاب و وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش و نیروی انتظامی باشند.

منبع : فارس

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار