بیش از 97 درصد هفته نامه ها  و روزنامه های خوزستان کپی برداری است و تنها 3 درصد از کار هفته نامه ها و روزنامه های استان  تولیدی است

"> 97 درصد کار نشریات خوزستان کپی برداری است
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

بیش از 97 درصد هفته نامه ها  و روزنامه های خوزستان کپی برداری است و تنها 3 درصد از کار هفته نامه ها و روزنامه های استان  تولیدی است

 

شوشان : نشست هم اندیشی مدیران مسئول هفته نامه ها با معاونت فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش شوشان ، در این نشست ، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خوزستان با اشاره به مشکلات هفته نامه ها گفت: هفته نامه ها طبق قانون می توانند از آگهی های دولتی بهره مند شوند و طبق دستورالعمل دولت و ابلاغیه که 26 فروردین ماه ارسال شده کلیه دستگاههای دولتی موظفند سه روز قبل از درج آگهی ، آگهی های خود را به ارشاد تحویل دهند تا آگهی های دولتی بین هفته نامه ها تقسیم شود اما در حال حاضر به جز شرکت گاز هیچ اداره ای طبق این ابلاغیه عمل نمی کند .

وی افزود: مطبوعات استان باید با همکاری یکدیگر مشکلات موجود را حل کنند در غیر اینصورت ارشاد به تنهایی نمیتواند از پس این مشکلات برآید و نتیجه این تعارفات چیزی جز افزایش مشکلات موجود نخواهد بود.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه بیش از 97 درصد هفته نامه ها کپی برداری است خاطر نشان کرد: طبق یک گزارش آماری که به معاونت فرهنگی ارشاد تحویل داده شده آماری بسیار جالب از روند کاری هفته نامه ها ارائه شده و در یک بند آن عنوان شده که تنها 3 درصد از کار هفته نامه ها و روزنامه های استان  تولیدی است و این نشان میدهد که ما واقعا به مقوله آموزش و کار تولیدی در سطح مطبوعات استان نیازمندیم.

وی ادامه داد :استان خوزستان از لحاظ تعدد و کیفیت روزنامه ها در کشور بعد از تبریز و هرمزگان رتبه سوم را دارد و پرداختن به مسائل حاشیه ای چیزی جز رکود در مطبوعات استان را در بر نخواهد داشت.

وی همچنین در خصوص انتشار برخی خبرنامه های ادارات عنوان کرد : خبرنامه داخلی باید به صورت داخلی در قطع A4 سیاه سفید و در خود سازمان توزیع شود در غیر اینصورت تخلف محسوب می شود و با مخاطیان نیز برخورد جدی خواهد شد. در روند ان جلسه مدیران مسئول هفته نامه ها به بیان مشکلات و دیدگاههای خود در این زمینه پرداختند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار