شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

کمرشکن های ویژه حمل دستگاه لوله مغزی سیار با تلاش متخصصان داخلی درخوزستان ساخته شد .

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت خوزستان امروز گفت : این کمرشکن در مدت 2 ماه با همکاری بخش خصوصی و با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای پیشرفته طراحی و به بهره برداری رسید .

آقای کمالی افزود: با توجه به زیاد بودن وزن تجهیزات لوله مغزی و همچنین کوهستانی و سخت گذر بودن مسیرهای دسترسی به چاه های نفتی ، این کمر شکن به گونه ای طراحی و ساخته شد که علاوه بر میزان استحکام بالا و تحمل بار زیاد برای دسترسی به سخت ترین مسیرهای مناطق توان عملیاتی بالایی داشته باشد. وی کاهش ارتفاع محل نصب ریل دستگاه برای افزایش دید اپراتور در حین عملیات درون چاهی ،استفاده از سامانه ترمز ای بی اس برای افزایش ایستایی دستگاه در مناطق لغزنده و صعب العبور و استفاده از میله موج گیر برای پایداری کمر شکن در پیچ ها از جمله اقدامات انجام شده برای ساخت دستگاه جدید اعلام کرد .

طراحی سامانه تعلیق برای تردد در جاده های شنی ، سخت گذر و طراحی و نصب جک های هیدرولیکی برای پایداری دستگاه در حین عملیات درون چاهی از دیگر تغییراتی است که برای دستگاه جدید طراحی شده و در دستگاههای قبلی وجود نداشت .

مدیرعامل شرکت خدمات ترابری و پشتیبانی نفت خوزستان هزینه ساخت این تریلر را 780 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : تجهیزات نصب شده روی این کمرشکن تا حدودی کار دکل های حفاری را انجام می دهد


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار