شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع سازمان آب و برق خوزستان گفت: ذخایر آبی سدهای خوزستان به کمتر از نصف حجم سال گذشته کاهش یافته است.

فتح‌الله دهکردی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حجم ذخایر سدها نسبت به سال گذشته کمتر از نصف شده است،‌ اظهار کرد: حجم آب قابل برنامه‌ریزی از 8 میلیارد و 68 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 3 میلیارد و 785 میلیون مترمکعب در سال جاری کاهش یافته است که شامل ذخایر سدهای دز، ‌کرخه، مسجدسلیمان، گتوند، جره، مارون، کارون 3 و 4 است.

عضو ستاد مقابله با خشکسالی استان همچنین در مورد وضعیت رودخانه‌های استان، با بیان اینکه آورد رودخانه کارون در حال حاضر 6 میلیارد و 45 میلیون مترمکعب و دز 2 میلیارد و 995 میلیون مترمکعب است، گفت: مجموع آورد حوزه کارون بزرگ(کارون و دز) 9 میلیارد و 41 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش و نسبت به سال‌های نرمال 50 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود:‌ آورد حوزه مارون یک میلیارد و 113 میلیون مترمکعب است که نسبت به سال‌های نرمال 28 درصد کاسته شده است.

دهکردی وضعیت رودخانه کرخه را در چند ماه گذشته فوق بحرانی اعلام کرد و گفت: آورد این رودخانه 45 درصد است که نسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش دارد و نسبت به سال‌های نرمال 85 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه آورد کرخه در تیر ماه نسبت به سال‌های نرمال 99 درصد و نسبت به سال گذشته 51 درصد کاهش دارد تصریح کرد: در تیر ماه سال‌های نرمال، آورد این رودخانه 184 میلیون مترمکعب بوده و این در حالیست که هم اکنون به 2 میلیون مترمکعب رسیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار