شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نحوه مصرف آب در خوزستان را غیرکارشناسی دانست و گفت: با وجود منابع آب سرشار در استان، کشت دیم 70 درصد از اراضی تعجب برانگیز است.

شکرخدا موسوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در استان خوزستان منابع سرشار آب وجود دارد با این وجود بخش زیادی از اراضی کشاورزی به صورت دیم کشت می‌شود و این نشان از ضعف مدیریت در بخش کشاورزی خوزستان دارد.

وی افزود: اگر از آب موجود در خوزستان به شکلی استفاده شود که اراضی دیم استان به کشت آبی تبدیل شوند دیگر آب  مازاد وجود ندارد که به دیگر استان‌ها انتقال یابد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان همه ساله در حال خسارت دیدن هستند و دلیل آن، کشت دیم و تکیه بر نزولات آسمانی است اما این امکان وجود دارد که با تبدیل اراضی دیم به آبی در استان گامی در راستای تقویت بخش کشاورزی برداشته شود.

موسوی با اشاره به مشکل فاضلاب‌های موجود در رودخانه کارون افزود: فاضلاب موجود در رودخانه کارون به نحوی است که تنها بوی متعفن رودخانه مردم را آزار می‌دهد و به این دلیل باید کوشید تا گامی برای رفع مشکل فاضلاب در کارون برداشته شود.

منتخب مردم اهواز در مجلس نهم افزود: استان خوزستان دارای شرایط بسیار حاد و در عین حال خاصی بوده و از نظر محیط زیست دارای مشکلات زیادی است و باید تلاش جدی شود تا مشکلات در اسرع وقت بررسی و برای رفع آنها راهکار ارائه شود.

موسوی خاطرنشان کرد: منتظریم ببینیم دولت چه اقدامی برای حذف فاضلاب از رودخانه کارون انجام می‌دهد و انتظار داریم  در اسرع وقت اقدامات عملی خود را اجرایی کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار