شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
 اعضای شورای شهر دزفول از پاسخ شهردار به پرسش های این شورا قانع نشدند تا شهردار دزفول یک گام به استیضاح نزدیک شود.

به گزارش شوشان ، در جلسه علنی شورای شهر دزفول در عصر یکشنبه با حضور 11 نفر از اعضای این شورا پاسخ شهرداری به 6 سئوال شفاهی این شورا مطرح و اعضای این شورا از هیچ یک از این پاسخ ها قانع نشدند.

چرایی مجوز شهردار برای ساخت و ساز در کنار ساحل دز زیر پل شریعتی، کوتاهی در پرونده حقوقی زمین های کوی حافظ، لغو قرارداد برنده مناقصه جمع آوری زباله و عقد قرار با پیمانکار دیگر، نوع قرارداد تابلوهای تبلیغاتی ایستگاه های اتوبوس، تعلل در راه اندازی نرم افزار مالی همچنین افزایش بدهی های شهرداری به بیش از 350 میلیارد ریال و عدم توانایی در کاهش این بدهی 6 سوال شفاهی اعضای شورای شهر دزفول از شهردار این شهر بود.

چرایی مجوز شهردار برای ساخت و ساز در کنار ساحل دز زیر پل شریعتی اولین سئوال اعضای شورای شهر دزفول بود که هفت نفر از اعضای این شورا از پاسخ شهردار قانع نشدند ضمن اینکه هوشنگ زلقی ممتنع و پاسخ شهردار سرافراز، جاموسی و آئین افراز را قانع کرد.

کوتاهی در پرونده حقوقی زمین های کوی حافظ و افزایش بدهی های شهرداری و عدم توانایی در کاهش این بدهی دو سئوالی بود که تمام 11 عضو شورا شهر حاضر در این جلسه از پاسخ شهردار در این خصوص قانع نشدند.

لغو قرارداد برنده مناقصه جمع آوری زباله و بستن قرارداد با پیمانکار دیگر چهارمین سوال اعضای شورای شهر دزفول از شهردار بود که 10 عضو این شورا را قانع نکرد ضمن اینکه پاسخ شهردار به سئوال اعضای این شورا در خصوص نوع قرارداد تابلوهای تبلیغاتی ایستگاه های اتوبوس 9 عضو شورای شهر دزفول را قانع نکرد.

چرایی تعلل در راه اندازی نرم افزار مالی شهرداری دزفول ششمین سوال اعضای شورای شهر دزفول از شهردار دزفول بود که باز هم 9 عضو شورا را قانع نکرد.

بر اساس این رای گیری شهردار دزفول نتوانست با پاسخ های خود اعضای شورای شهر دزفول را قانع کند.

طبق روال قانونی در مرحله بعد پرسش های شورای شهر دزفول به صورت کتبی به شهردار اعلام و شهردار با حضور در صحن علنی به سئوال های اعلام شده اعضای شورا پاسخ می دهد.

در صورتی که شهردار نتواند در مرحله دوم اعضای شورای شهر دزفول را قانع کند استیضاح شهردار دزفول در دستور کار شورای شهر قرار می گیرد.

چند ماه گذشته نیز طرح سئوال از شهردار در دستور کار شورای شهر دزفول قرار گرفت که شهردار توانست با حضور در صحن شورای شهر دزفول و تغییر برخی معاونان مورد درخواست شورای شهر از استیضاح رهایی یابد.

***تصمیم شورای شهر به تعلیق برخی طرح های عمرانی شهرداری دزفول 

افزایش بدهی شهرداری دزفول در سال جاری دیگر موضوع مطرح شده در صحن شورای شهر دزفول بود که محمد حاجی خلف عضو کمیسیون نظارت شورای شهر دزفول در این خصوص گفت: شهردار دزفول بدهی های ثبت شده شهرداری راقریب 350 میلیارد ریال اعلام کرده این در حالی است که برآورد شورای شهر از بدهی های شهرداری دزفول 2 برابر این رقم است.

وی درآمد ماهانه شهرداری دزفول را 30 میلیارد ریال و میزان هزینه های آن را نیز همین میزان اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه تمام درآمد شهرداری صرف پرداخت هزینه های جاری آن می شود نه تنها نباید انتظار کاهش بدهی های شهرداری دزفول را داشت بلکه احتمال افزایش این رقم بسیار زیاد است.
حاجی خلف توقف طرح های مصوب شورای شهر دزفول برای سال جاری که هیچ اقدامی برای اجرای آنها نشده است را خواستار شد و ادامه داد:با این وضعیت نباید قرارداد جدیدی به تصویب شورای شهر برسد ضمن ایکه طرح هایی که دارای پیشرفت فیزیکی اندکی هستند باید متوقف شوند.

این عضو شورای شهر دزفول با انتقاد از افزایش بدهی های شهرداری اظهار کرد: کمیسیون عمرانی شورای شهر باید طرح ها را اولویت بندی کند تا شهرداری فقط ملزم به اجرای آن طرح ها باشد.

هوشنگ زلقی دیگر عضو شورای شهر دزفول نیز در این خصوص گفت: شهردار باید علاوه بر اعلام کتبی همه بدهی های شهرداری به شورا، طرح های در دست اقدام، درصد پیشرفت فیزیکی و اولویت بندی هر طرح را در کمترین زمان برای تصمیم به شورای شهر دزفول اعلام کند.

در این جلسه به منظور کاهش بدهی های شهرداری مصوب شد تا هیچ طرح جدیدی تا اولویت بندی شهرداری و حذف برخی طرح های غیر ضرور به تصویب شورای شهر دزفول نرسد.

بر این اساس 5 لایحه شهرداری دزفول شامل بهسازی ورودی زیباشهر تا میدان سه راهی سردشت، اجرای پل روگذر تقاطع خیابان شریعتی و 45 متری، انجام خدمات عمرانی و تعمیری منطقه سه، ادامه حاشیه سازی میدان شیخ انصاری و موضوع پارک فلاحت در این جلسه طرح و با رای اکثریت اعضای شورای شهر دزفول این طرح ها از اولویت کاری خارج شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار