شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
 خبرگزاری تسنیم:اعزام سرباز معلمان که قرار بود از اول تیر انجام شود، به اول آبان موکول شده است این در شرایطی است که آموزش و پرورش اعلام می‌کند در چنین وضعیتی دیگر نمی‌تواند از این افراد برای اول مهر به عنوان معلم بهره مند شود.

 آموزش و پرورش فروردین امسال بخشنامه جذب سرباز معلمان را صادر کرد که براساس این بخشنامه صاحبان مدارک دیپلم، فوق‌دیپلم، لیسانس و فوق‌لیسانس در رشته‌های برق، الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، معماری، عمران، راه و ساختمان، حقوق، ریاضی، فیزیک، شیمی، حسابداری، آمار، تربیت بدنی، زبان انگلیسی، زبان عربی و سایر رشته‌های مورد نیاز جذب می‌شوند.

برنامه وزارت آموزش و پرورش انتخاب مشمولانی بود که کسر خدمت نداشته باشند و قرار بود اعزام پذیرفته شدگان به مراکز اموزش نظامی در تاریخ اول تیر 95 صورت گیرد اما طبق اعلام ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای سرباز معلم اعزام آنها با 4 ماه تأخیر و از آبان‌ انجام می‌شود.

طبق پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری اجتماعی تسنیم از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش قرار بود تا جلساتی برای حل این مشکل برگزار شود اما مثل اینکه به نتیجه‌ای نرسیده است.

آنگونه که آموزش و پرورش اعلام می‌کند این وزارتخانه برای امسال 4 هزار ردیف جذب سرباز معلم داشت و براساس آن بخشنامه مربوطه ابلاغ و اطلاعات نیروها جمع‌آوری شد اما ستاد کل نیروهای مسلح در روزهای اخیر تصمیم گرفت تا تاریخ اعزام مشمولان به آبان موکول شود و در چنین شرایطی آموزش و پرورش دیگر نمی‌تواند از این نیروها به عنوان معلم استفاده کند  واین قرارداد به صورت یک سویه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح لغو شده است. 

آن‌گونه که سیدحمید صدرالسادات رئیس سازمان نظام وظیفه اعلام کرده است، آموزش و پرورش از تأمین هزینه‌های دوره‌های آموزشی سرباز معلمان ناتوان مانده و هزینه دوره آموزشی سال 94 نیز به تازگی پرداخت شده است به همین دلیل برگزاری دوره‌های آموزشی برای این افراد به تأخیر افتاد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار