شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان مطرح شد:
مرتضی موصلی با بیان اینکه 97 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند. حدود 230 هزار نفر تحت پوشش کمیته...

شوشان: نخستین نشست خبری مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان برگزار شد. در این نشست مرتضی موصلی با بیان اینکه 97 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند اظهارکرد: حدود 230 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد می باشند که 5 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند و به لحاظ آماری نسبت به کل کشور متوسط است.

تاخیری در پرداختی ها نیست

به گزارش شوشان ، در این نشست ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در جواب به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پرداخت ها به مددجویان با تاخیر صورت می گیرد ، گفت: به هیچ عنوان تاخیر در پرداخت به مددجویان صورت نگرفته و در یک سال گذشته هر زمان از طرف دولت اعتباری اختصاص داده شده  توسط حوزه حمایت کمیته امداد ظرف دو ساعت به حساب مددجویان واریز شده است.

راه اندازی اولین صندوق قرض الحسنه

مرتضی موصلی از راه اندازی اولین صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در استان خبر داد و گفت: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای کمک به مردم نیازمند جهت ازدواج، درمان و...در ماه آینده راه اندازی می شود.


مراکز نیکوکاری

وی درخصوص مراکز نیکوکاری بیان کرد: در استان خوزستان33 مرکز نیکوکاری وجود دارد و سال گذشته نیز هفت میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است. این مراکز کاملا مردمی بوده و فقط کمیته امداد بر آنها نظارت می کند.

صندوق صداقات خانگی

به گزارش شوشان ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه در خوزستان290 هزار صندوق صدقه وجود دارد تصریح کرد: عمده این صندوق صدقات خانگی هستند  و سال گذشته 19میلیارد تومان جمع آوری شده و 100 درصد صدقات در مسیر کمک به نیازمندان و در بخش های درمانی، اشتغال و فرهنگی اختصاص داده شده است.

طرح های کارآفرینی کمیته امداد

وی عنوان کرد: در سال 94 نیز 3 هزار و 913 فرصت شغلی از سوی کمیته امداد ایجاد شده که با همکاری بانک های عامل استان 42 میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد اختصاص به مددجویان تا سقف 3 میلیون تومان داده شد. مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح های کارآفرینی تصریح کرد: طرح های کارآفرینی از جمله طرح هایی است که به صورت جدی پیگیری می شود و تا سقف 75 میلیون تومان برای مددجویی که 5 نفر از مددجویان دیگر کمیته امداد را صاحب شغل نماید وام اختصاص می یابد.

تهیه مسکن برای نیازمندان

وی افزود: 7 هزار دانشجو و 29 هزار دانش آموز در استان خوزستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته اند. موصلی با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای مددجویان مسکن است خاطرنشان کرد: اعتبارات کمیته امداد در بخش مسکن سه برابر شد که عددی برابر با 10میلیارد تومان شده که کمیته امداد سعی دارد در چندین بخش این حوزه را گسترش دهد.

وی ادامه داد: با همکاری سپاه و بسیج سازندگی 20 هزار واحد مسکن نیازمندان در کشورساخته شده که  615 واحد ساختمانی آن در خوزستان می باشد و در فاز اول 5 هزار واحد در دست ساخت داریم. البته در صدد هستیم از ظرفیت منطقه آزاد اروند هم در زمینه ساختمسکن ساکنان نیازمند استان کمک بگیریم.

اعزام به مشهد مقدس و عتبات عالیات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خوزستان درخصوص اردوهای فرهنگی مددجویان تحت پوشش این اداره گفت: مقرر شده مددجویانی که تاکنون به مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام نشده اند را به سفر زیارتی بفرستیم. در همین راستا در سال گذشته 2 هزار و 100 نفر اعزام شدند و  امیدواریم با حمایت های مردمی در سال جدید این تعداد بیشتر شود.

پتانسیل بالای زکات در خوزستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همه ساله شورای زکات در سطح استان با ریاست نماینده محترم ولی فقیه تشکیل می شود که دبیرخانه این شورا نیز بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) گذاشته شده است. خوشبختانه سهم بالایی استان خوزستان در تولید گندم و خرمای کشور دارد ظرفیت و پتانسیل بالایی را در امر زکات در این استان ایجاد کرده است که با سرمایه گذاری و تلاش در حوزه فرهنگ سازی می توان این ظرفیت ها را شکوفا کرد.

زکات در استان هرساله افزایش می یابد

عضو شورای زکات استان گفت: پرداخت زکات در استان هرساله افزایش می یابد . مردم دیندار خوزستان سال گذشته حدود 12 میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند اما با توجه به ظرفیت های استان، سال 95 ما مبلغ 18 میلیارد تومان را هدف گذاری کرده ایم. 60 درصد از این دریافتی ها صرف کمک به نیازمندان می شود و 40 درصد دیگر نیز به امور عمرانی در روستاهای محروم تخصیص می یابد. هرچند که ما تلاش می کنیم در کنار این مبالغ، منابع دیگری را نیز جذب کرده و با هم افزایی منابع، مشکلات درمانی و رفاهی روستاییان را حل کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار