اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۲۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
یادداشت عباس حیصمی در پی انتصاب استاندار جدید خوزستان / اکنون فصل ارائه و اجرای برنامه های گزیده است/ همگرائی و انسجام سیاسی و قومی
امید که در سایه مشی پدرانه واتخاذ سیاست های غیر جانبدارانه در دوران مسئولیت شان ،استان شاهد ارتقای حس برادری و تقویت مودت وحمیت عمومی باشد.

 شوشان/ عباس حیصمی در مطلبی نوشت:  اینجانب خرسندم که هیات محترم وزیران، هر چند دیر ،اما سرانجام، یا به قابلیت حاکم (اراده دولت محترم) و یا به قابلیت فاعل (تاثیرلابی گری های محلی وغیر محلی اثرگذار) و یا به قابلیت قابل(ویژگی ها وقابلیت های فردی شخص دکتر) نسبت به انتخاب و انتصاب یکی از فرزندان استان بعنوان استاندار اقدام وبه گمانه زنی های آزار دهنده و بعضا تفرقه آمیز قریب به چهل روز گذشته پایان بخشید.

البته در هر حال این دولت محترم است که راسا و برابر اختیارات قانونی خود استاندار محترم را انتخاب و در نهایت پشتیبان و در برابر برنامه ها و اقدامات وی  در استان مسئول وپاسخگو است. لذا از این به بعد طرح هرگونه مباحث از نوع ایام گذشته روانیست.

استان ما  تکه ای نگین فام از کالبد میهن بزرگ ایران اسلامی است. برای مامادری مهربان و البته خسته و رنجوری، است دامان پرمهرش مهد تربیت ،رشد و هویت تاریخی ما است.

متاسفانه این مادر،  ناملایمات بسیاری را درطول روزگارحیات خود دیده است و از زخم های بسیاری که بر پیکرخود دارد رنجور و تکیده است. اوشاهد نامهربانی های داخلی وخارجی فراوانی همچون جنگ تحمیلی و نابخردی هایی همچون مدیریت های ضعیف ، خصلتی ، تنش آفرین ، فرصت سوز وهدر دهنده منابع واتخاذ سیاست های حکمرانی بر تفرق اقوام ، توسعه تبعیض، فقر و محرومیت و تلاش بسیار دربه حاشیه راندن اکثریت اثرگذارمردم ، بویژه شهروندان عرب غیور استان ازگردونه تصمیم سازی و مشارکت در تعین سرنوشت خود وتسلط مدیران و افراد بیگانه با تاریخ ، فرهنگ ، آداب ، سنن وهویت قومی این مردم و....را بخود دیده است.

استان خونگرم ومیهمان نوازی که سند افتخار میهمانی اش از تشیع علوی وبویژه قدمگاه هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت را در تاریخ حیات خویش بنام خود ثبت نموده است، امروز از فتنه تفرق قومی وتکاثر در جفا واجحاف و طناب کشی های بی حاصل ومحرومیت های بسیار آشفته ونگران است. خوزستان امروز ما،هر چند باچهره ای تنیده و بی رمق، با ریه هائی بیمار از غبارهای محلی وغیر محلی وبارانهای اسیدی با لبانی تشنه ازکارون بی رمقش وروانی پریشان حال از فقدان خوی برادری ، برابری ، دوستی و محبت فرزندانش است، اماهمچنان مستعد توسعه و رشد بوده و دامان پرمهرش، مهد پرورش و اسباب دلگرمی وامید فردای ماست.

پس همه ما مسئولیم تا با مهربانی عزم یارای این پیر رنجور فخر آفرین باشیم. استاندار هرکه باشد ،بی شک خدمتگزاری درجهت تمهید اسباب تعالی این نگین استان کشور است. دوستان فهیم و بصیر؛ باید بدانیم فصل بررسی و گمانه زنی و رقابت و پیشنهاد( گزینه ها ) گذشت و اکنون فصل ارائه و اجرای برنامه های (گزیده) است.

بدون نقد سازنده همراه با پیشنهادات عملیاتی،از نگاه هر انسان صادق وخدومی، تحفه ای گرانمایه و هدیه ای ارزشمند است.

تمجید ها و تعریف های کاذب و بی اساس فریبنده یکی از شوربخت های هلاک کننده مدیران و مسئولین کشور است. پس روح نقادی و شور پرسشگری بابصیرت و بدور از حب و بغض های گروهی ، جناحی ، قومی و رفاقتی تعصب محور و توام با وجدان قدردان خدمات ارزشمند خدمتگذاران، از شاخصه های جامعه پویا، معتدل و خرد گرا است. وحفظ این روحیه توصیه منطقی و تعقلی است. و پذیرش نقد و اعتنا به پرسشگری وپاسخگوئی نیز از شاخص های مدیریت توسعه محور و تقوا مدار است که تاریخ این جسارت داعیه داری پرسش و پاسخگوئی را انحصارا در تشیع علوی و مدیریت امیر المومنین حضرت علی (ع) در خود ثبت و ضبط کرده است.

آنجا که حضرت می فرمودند.؛"سلونی قبل ان تفقدونی". اما خواهش بنده حقیر این است ، اجازه دهید تا استاندار محترم جدید که خود از فرزندان استان است در فضای آرام ، فرصت تدوین و ارائه برنامه ها و ایده های خود و عملیاتی نمودن آنها را بیابند. و از آن پس عملکرد را،نه پیشینه افرادرا، در بوته نقد و پرسشگری و پیشنهاد قرار گیرد. بنابراین قضاوت برمبنای پیشینه افراد وصدور حکم قبل از وقوع جرم امری پسندیده و متوقع نیست.

اینجانب عمیقا آرزوی توفیق دولت محترم ونماینده عالی آن در استان، جناب آقای دکتر شریعتی در مسئولیت جدیدوخطیر وی بعنوان استاندار را از خداوند مسئلت مینمایم وبی شک از جانب ما وشما باهیچگونه مانعی روبرو نخواهند بود. لذا از شما دوستان نیز توقع دارم که صرفا عملکرد «جناب آقای دکتر در ورژن دوم» مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد. «هر چند ورژن دوم جناب آقای مقتدائی فرجام نیکی نداشته و ختم به خیر نشد.»

امیدوارم ورژن دوم ایشان، برخلاف پیشینه و پندار برخی دوستان دلسوز، بتواند خلاءهای ایجاد شده در دوره مدیریت های قبلی را جبران وبا رویکرد جدید ساختارهای تبعیض و ستم آلود را، که در سالیان متمادی ایجاد و در حق اکثریت این مردم، بویژه قوم غیور و ولایی عرب، روا داشته شده است را تغییر و به مفهوم اصلاحات که "ایران برای همه ایرانیان و درود بر مخالف من" است، عینیت بخشند.

 اینجانب به سهم خود و در این مجال اندک کنونی چند پیشنهاد مقدماتی خدمت ایشان معروض میدارم انشاالله مفید فایده باشد.

1 -پیشنهاد موکداین است ؛ هرچه زودتر از این فضای  احساسی و ماه عسلی تبریک و تهنیت و به به و چهه چهه ها بگذرند و برنامه عملیاتی خود را تدوین و در اولین جلسه معارفه مبادرت به بیان مهمترین سر فصل های آن اقدام  تا به برخی شک وتردیدها وخوف و رجاها پایان دهند.

2 - استاندار جدید، بخوبی اذعان دارد، برای اینکه بتوانند بعنوان نماینده عالی دولت امید را در جامعه ایجاد و باور عمومی مردم به کارکرد دولت را مثبت وشانس رئیس جمهور را در استان و در انتخابات پیش رو ارتقا بخشند، کاری دشوار در پیش رو و زمانی بسیار اندک در اختیار دارند. پس تعیین وچیدمان پازل کارآمد و قوی تیم کاری ، با لحاظ کلیه حساسیت های قومی و سیاسی، اولین نشانه خرد ورزی و عمل به توصیه های رئیس جمهور وگام در راستای هیات محترم دولت  بشمار می آید.

3- با عنایت به شرایط مستعد واگرایی و تفرق سیاسی و قومی حاکم برفضای سیاسی استان، امید است با هماهنگی با همه عوامل تاثیر گذار از جمله روحانیت معزز و ائمه جمعه محترم وعلی الراسهم نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله موسوی جزایری وحضرات آیات معزز منتخبین مردم درمجلس خبرگان رهبری و نیز نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ونهادهای انقلابی از جمله سپاه و بسیج و مدیران دستگاههای مختلف دولتی و افراد متنفذ داخل و خارج استان و جریانات ودسته بندی های سیاسی،بویژه جریانات حامی دولت، و استفاده از تمام ظرفیت ها و توانمندی های ملی و منطقه ای، در جهت همگرائی و انسجام سیاسی و قومی و پر کردن حفره ها و ازبین بردن گسل ها و شکاف های اجتماعی مهلک پیش آمده در استان گام های اساسی بردارند.

هرچند که استاندار منتخب جوان اند اما امید که در سایه مشی پدرانه واتخاذ سیاست های غیر جانبدارانه در دوران مسئولیت شان ،استان شاهد ارتقای حس برادری و تقویت مودت وحمیت عمومی باشد.

4-بی شک چالش های استان بقدری زیاد و ذی اهمیت اند که اولویت گذاری را دشوار میکند.اما توصیه موکد در اولویت بخشی استان در استفاده از منابع و منافع سرشار در اختیار برای رفع بیکاری وافزایش کارآفرینی و فرصتهای اشتغال وتوزیع متوازن فرصت ها ورفع مشکلات زیست محیطی وبهداشتی و آموزشی و توسعه عوامل انسانی وخودداری از استفاده پوپولیستی از منابع و توانمندی های در اختیار، از جمله منطقه آزاد اروند و... است.

5-تقویت خوی پرسشگری مردم وبویژه رسانه های محلی و افزایش تحمل وسعه صدر و پاسخگو بودن در برابر این ابزار نظارتی وپویای جامعه و خودداری از هر گونه امنیتی کردن فضای جامعه و یا نگاه جانبدارنه و رشد غیر متوازن رسانه های دیداری(سیما) یا شنیداری (صدا)، مکتوب (جراید) و دیجیتالی و فضاهای مجازی، مورد توقع جدی مردم و بویژه نسل جوان و پرسشگر است.که انتظار توفیق ایشان در این خصوص است.والبته این به مفهوم جواز اهانت و افترا وگسست فرهنگی نیست. وبطور بدیهی انتظار است که رسانه ها نیزمانند همیشه ملزم به رعایت حوزه های اخلاقی وعنایت به قانون باشند. در نهایت مجددا این انتصاب را تبریک و به فال نیک میگیرم وآرزوی توفیق دارم. 



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
comment
1
0
comment احسنت به جناب دكترفرهيخته آقاي حيصمي اميدوارم استاندارمحترم ازتمام ظرفيتهاي استان استفاده بكندوبدون نگاه قومي ،كه باعث ايجادشكاف بين اتحاداقوام است بپرهيزدوازتمام قوميتهادرپستهااستفاده نمايد.وازمهمترين وحياتي ترين مسيله خوزستان كه همان انتقال اب به سايراستانهاست باجديت كامل جلوگيري نمايد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
comment
0
0
comment ايشان تفكر قوم گرايي و [...] دارد
comment
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
comment
0
0
comment سهم خواهی [...] از استاندار خوزستان .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار