شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز سه شنبه اعلام کرد: هوای اهواز، اراک و اصفهان ناسالم و کلان شهرهای تهران، کرج و شیراز سالم است و تبریز در شرایط پاک قرار دارد.

به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، تحلیل وضعیت گرد و غبار از ساعت 8 صبح روزگذشته (دوشنبه) به علت پوشش ابر در حال عبور که در ناحیه شمال غربی ایران و حاشیه دریای خزر در طول روز گذشته قابل مشاهده بود، امکان پذیر نبود.

از ابتدای صبح یک نوار گرد و غبار با غلظت کم در شمال کشور عراق نزدیک مرز ایران قابل مشاهده است که با توجه به جهت باد غالب منطقه به تدریج به سمت کشور آذربایجان حرکت کرده و در آن قسمت کم کم فروکش کرده است.

از حدود ساعت 15 روز گذشته گرد و غبار محلی در بیشتر مناطق کشور به خصوص مناطق کوهستانی و کوهپایه های آن و منطقه جنوب غربی و ناحیه مرزی جنوب شرقی تا نیمه شب به خصوص در رشته کوه زاگرس و محدوده شمال شرقی افزایش یافت و تا صبح امروز با همان شرایط در ناحیه قابل مشاهده بود.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 6 متر بر ثانیه ( 22 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 14 درصد است. 

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران قسمتی ابری با بیشینه دمای 36 و کمینه دمای 22 درجه سانتیگراد در 24ساعت گذشته اعلام شده است. 

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول صاف در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و 48 ساعت بعدی کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 34 درجه سانتیگراد و جهت وزش باد جنوب شرقی گزارش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار