شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
ویندوز 10 نیز دارای ویژگی روشنایی تطبیقی است که در لپ تاپ های مجهز به حسگر نور پیرامونی کاربرد دارد.

روشنایی تطبیقی این امکان را فراهم می کند تا نور نمایشگر دستگاه با توجه به میزان نور محیط اطراف تغییر کند. بسیاری از کاربران این ویژگی را در گوشی های هوشمند خود بکار می گیرند. روشنایی تطبیقی نور نمایشگر را بر اساس شرایط نور محیط اطراف کم یا زیاد می کند. بر همین اساس از این که نور نمایشگر بیش از اندازه زیاد یا کم نباشد، اطمینان حاصل می شود. ویندوز 10 نیز دارای ویژگی روشنایی تطبیقی است که در لپ تاپ های مجهز به حسگر نور پیرامونی کاربرد دارد. با توجه به طرح نیروی انتخابی کاربر، روشنایی تطبیقی ممکن است در دستگاه وی فعال یا غیر فعال باشد. در ادامه با چگونگی فعال و غیر فعال کردن این ویژگی آشنا می شویم.

قسمت گزینه های پیشرفته (Advanced Options) برای طرح نیروی (Power Plan) فعلی خود را باز کنید. برای انجام این کار باید به بخش Control Panel مراجعه کرده و سپس از قسمتHardware and Sound گزینهPower Options را انتخاب کنید.

چگونگی فعال/غیرفعال کردن روشنایی تطبیقی در ویندوز 10

روی گزینه Change Plan Settings کلیک کنید.

چگونگی فعال/غیرفعال کردن روشنایی تطبیقی در ویندوز 10

و در آخر، روی گزینه Change advanced power settings کلیک کنید.

چگونگی فعال/غیرفعال کردن روشنایی تطبیقی در ویندوز 10

در این بخش ویژگی روشنایی تطبیقی در قسمت تنظیمات Display قرار گرفته است. با کلیک روی علامت مثبت می توانید به روشنایی تطبیقی دسترسی داشته و آن را با توجه به استفاده از باتری لپ تاپ یا اتصال به برق فعال یا غیر فعال کنید.

چگونگی فعال/غیرفعال کردن روشنایی تطبیقی در ویندوز 10

ویژگی روشنایی تطبیقی احتمالا برای تبلت های سرفیس مایکروسافت بسیار مفید خواهد بود. برای لپ تاپ ها، این ویژگی هنگامی که در فضای آزاد از دستگاه خود استفاده می کنید و قصد ندارید به صورت دستی روشنایی نمایشگر را تنطیم کنید می تواند مفید باشد.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم اگر این ویژگی را در دستگاه خود مشاهده نکردید احتمالا رایانه شما فاقد حسگر مورد نیاز است.

برای خواندن مطالب بیشتر در زمینه علم و فناوری به اینجا مراجعه کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار