شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۷۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
رئیس شبکه بهداشت ایذه گفت: مادر باردار ایذه‌ای در قبل از انجام زایمان دچار تشنج شد که تلاش پزشکان برای نجات وی نتیجه‌ای نداشت و علت اصلی فوت وی توسط شورای پزشکی در حال بررسی است.

به گزارش شوشان،  با توجه به اینکه سطح پزشکی و خدمات درمانی یک کشور توسط بهداشت جهانی با توجه به آمار مرگ و میر مادران باردار محاسبه می‌شود، بدون شک روی‌دادن اتفاقات ناگوار در هنگام زایمان زنان در بیمارستان‌های کشور نمی‌تواند برای وزارت بهداشت بازتاب خوب و خبر کمی باشد.

امین محمدپور با تایید این خبر اظهار کرد: 3 شب پیش مادری باردار برای وضع حمل به بیمارستان منتقل شد و پس از انجام اقدامات لازم برای وی مراحل انجام زایمان با حضور پزشک متخصص در حال انجام بود.

وی افزود: تشنج یکباره مادر باعث انتقال فوری وی به اتاق عمل شد که تمام پزشکان متخصص از جمله 2 پزشک متخصص زنان و زایمان، پزشک داخلی، جراح و مغز و اعصاب برای انجام اقدامات لازم در اتاق عمل حاضر شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه با بیان اینکه متاسفانه اقدامات صورت گرفته برای نجات جان مادر نتیجه‌ای در بر نداشت خاطرنشان کرد: پس از انجام سزارین این مادر نوزاد به سلامتی به‌دنیا آمد ولی تلاش‌های مجموعه حاضر در اتاق عمل برای نجات جان مادر نتیجه‌ای نداشته و وی جان خود را از دست داد.

محمدپور با بیان اینکه علت دقیق مرگ این مادر پس از تشکیل کمیته پزشکی اعلام خواهد شد تصریح کرد: کمیته مرگ مادران باردار در شهرستان، استان و وزارت بهداشت برگزار می‌شود و دلایل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه یک سری از پزشکان این نظریه را داشته‌اند که یک سری ناهنجاری عروقی و مغزی باعث مرگ شد گفت: با توجه به اینکه پروسه زایمان فشار بسیار زیادی را برای مادر در پی دارد و در این بین احتمال اینکه تشنج باعث روی‌دادن پارگی در رگ‌ها شده باشد وجود دارد.

محمدپور با بیان اینکه تمام موارد ذکر شده تنها می تواند در حد یک فرضیه و احتمال باشد عنوان کرد: پزشکی قانونی و شورای پزشکی پس از انجام بررسی‌ها و به نتیجه رسیدن دلیل فوت را اعلام می کنند و ما باید تا آن روز به شایعات و حرف‌های منتظره توجهی نداشته باشیم و نتیجه قطعی را دریافت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مرگ مادر باردار در پزشکی و بهداشت کشور و سطح جهانی بسیار اهمیت دارد گفت: در بیمارستان‌ها و محل‌های درمانی که مادران برای وضع حمل مراجعه می‌کنند کاری بالاتر از انجام خدمات و حضور پزشک متخصص نمی‌توان انجام داد و مطمئن باشید پزشکان ما برای نجات و خدمت‌رسانی به هر یک از بیماران و مادران تلاش‌های خود را تا لحظه آخر انجام می‌دهند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
comment
0
0
comment استاندار محترم خوزستان
جناب آقای دکتر غلامرضا شریعتی
بدین وسیله انتصاب شایسته جنابعالی را استانداری استان دردمند خوزستان تبریک عرض می نماییم . با بررسی سوابق و عملکرد جنابعالی در مناصب دولتی و پس از آن ،هر انسان منصفی زبان به اعتراف می گشاید که همواره تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم مظلوم خوزستان بکار بسته اید و امروز نیز انتظار خوز نشینان آن است که همچون گدشته از تمامی فرصتهای موجود به نحو مطلوب استفاده نمایید.
این رویکرد دولت محترم و اعتماد و بکار گیری جوانانی که در دوران دولت فخیمه اصلاحات پا به عرصه ی مدیریت کلان استان گذاشته اند ، لزوم تمرکز و تلاش جنابعالی برای مشارکت و افزایش سهم جوانان در توسعه ی خوزستان ، بیش از پیش می نماید.
همانگونه که در آیین معارفه خود گفتید توسعه خوزستان توسعه ایران عزیز را در پی دارد و توسعه خوزستان در گرو برنامه ریزی متوازن برای پیشبرد همه جانبه ی استان است که انشالله با انجام کار کارشناسی دقیق و توجه به همه پتانسیلهای وافر استان در سایه ی تقویت زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.
امید است با نصب العین قرار دادن شایسته سالاری بتوانید از تمامی ظرفیت های استان استفاده نموده و اتحاد برای توسعه خوزستان را باوری همگانی نزد همه اقشار و گروه ها و قومیت های این استان نمایید.
در این مسیر پیشنهاد می دهیم:

1- توجه به کاهش فشار بر منابع زیست محیطی استان خوزستان اعم از آب ، خاک ،مراتع ،جنگلها ، تالاب ها و... را در دستور کار خود قرار دهید.
2-صنایع بالادستی میان دستی و پایین دستی صنعت نفت را در استان و بستر سازی برای جذب سرمایه گذار خارجی را مورد توجه قرار دهید.
3-تقویت بخش خصوصی ،رفع مشکلات کارآفرینان داخلی و تسهیل مناسبات بروکراتیک و حمایت از آنها در برابر دستگاههای سنگین دولتی را از یاد نبرید.
4-ارتقا شاخص های بهداشت و درمان و بهبود وضعیت اسفبار آموزش وپرورش را در استان مورد توجه قرار دهید
و..
حزب ندای ایرانیان-شعبه استان خوزستان
comment
Karim
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
comment
0
0
comment سلام هرچند خبر تلخ بود وناگوار اما تلنگری باشد برای ما ومسولین من نظرم بر خلاف پروتکل وزارت بهداشت جهانی است که اصل بر زایمان طبیعی میداند .اما امروزه با توجه به عدم فعالیت زنان امروزی باید عمل سزارین جایگزین شود.چرا که زنان امروزی اصلا فعالیتی ندارند وتحمل درد وفشار برای زایمان طبیعی واستفتده از امپول فشار باعث مرگ مادران باردار میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار