اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
نشست مدیر عامل شهرک های صنعتی خوزستان با بانوان کار آفرین خوزستان جهت رفع مشکل واحد های تولیدی+ تصاویر
جلسه مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان با بانوان کار آفرین خوزستان جهت رفع مشکل واحد های تولیدی تشکیل شد.

شوشان: جلسه مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان با بانوان کار آفرین خوزستان جهت رفع مشکل واحد های تولیدی تشکیل شد.

به گزارش شوشان ، این نشست با حضور خانم موسوی سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان، اخلاق محمدیان مدیر عامل شهرک های صنعتی خوزستان، خانم یارعلی رئیس انجمن بانوان کار آفرین خوزستان و تعدادی از تولید کنندگان و کار آفرینان بانوانان خوزستان در سالن جلسات شرکت شهرکت های صنعتی برگزار شد. اخلاق محمدیان مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان علت تشکیل چنین جلسه ای را پیگیری و رفع مشکلات بانوان در واحد های تولیدی عنوان کرد.


ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری

به گزارش شوشان ، محمدیان ضمن اشاره به ظرفیت های شهرک های صنعتی و همچنین وظایف دولت در قبال شهرک های صنعتی در خوزستان گفت: دیدگاه دولت در قبال اقتصاد، تامین نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری می باشد و مدیریت شهرک های صنعتی در بخش سخت افزاری وظیفه رفع نیاز و مشکلات شهرک های صنعتی و ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری از قبیل تامین زمین، آب، برق، گاز ، مخابرات و ...را برعهده دارد تا یک واحد صنعتی بخوبی بتواند فعالیت کند.

توسعه نرم افزاری و فناوری در بخش صنعتی شهرک ها

وی افزود: یکی دیگر از وظایف شرکت شهرک های صنعتی، توسعه نرم افزاری و فناوری در بخش صنعتی شهرک ها می باشد. حمایت مالی و معنوی ، دوره های آموزشی ، تورهای صنعتی شناسایی شرکت های دانش بنیان، شبکه سازی، حضور در نمایشگاه ها و.... را که موجب حمایت و توسعه فعالیت واحدهای کوچک تولیدی می شود از دیگر وظایف شهرک های صنعتی است. 

حمایت از واحدهای کوچک تولیدی

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان با اشاره به حمایت از واحدهای کوچک تولیدی افزود: واحدهای بزرگ تولیدی قادر هستند مشکلات خود را رفع نمایند و خودشان مرکز تحقیقات داشته باشند و در نمایشگاه ها حضور داشته باشند اما واحد های کوچک با هزینه ای اندک شروع به تولید می کنند. در همین راستا دولت وظیفه خود می داند که  از این واحدهای صنعتی حمایت کند.


بانوان کارآفرین زیر چتر حمایتی شهرک های صنعتی

محمدیان تصریح کرد: بانوانی که در شهرک ها و خارج شهرک ها مشغول به کار هستند زیر چتر حمایتی خوشه ای  قرار دارند و  طی این مدت برنامه های ویژه چند ساله ای جهت توسعه این نوع واحدها  در نظر گرفته شده است.

ایجاد مجتمع تولیدی پوشاک

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گفت:  شرکت شهرک های صنعتی این آمادگی را دارد که با همکاری بانوان کار آفرین مجتمع پوشاک با تمام امکانات ایجاد نماید که این امر می تواند بستر مناسبی جهت تولید پوشاک در استان باشد.


موانع تولید پوشاک در استان

در ادامه این نشست ، خانم داراب پور یکی از تولید کنندگان بخش صنعت پوشاک ضمن بیان مشکلات و موانع تولید پوشاک در استان اظهار داشت: مشکل اصلی بانوان صنعت گر خوزستان بیمه و دارایی می باشد و حتی انجمن پوشاک خوزستان فاقد دفتری مجزاست و همیشه درگیر مشکلات اجاره و تغییر مکان است. داراب پور افزود: انجمن پوشاک خوزستان دوست دارد بانوان صنعت گر را به نمایشگاه های خارجی و داخلی بفرستد اما فاقد درآمد و بودجه لازم است.

واحدهای تولیدی پوشاک نیازمند طراحان خلاق

در ادامه این نشست خانم موسوی سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری خوزستان هدف از برگزاری نمایشگاه مد و لباس را آشنایی تولید کنندگان با طراحان لباس جهت همکاری عنوان کرد و گفت: مقرر شده هر طراح لباس را به یک تولید کننده معرفی کنیم. موسوی افزود: زمانی می توانیم بگوییم برگزاری نمایشگاهی موفق بوده که تاثیر آن را در پوشش لباس مردم ببینیم.

موسوی نیاز هر تولیدی به یک طراح لباس را ضروری دانست و گفت: جهت پیشرفت تولید پوشاک نیاز به تغییر در ظاهر و طرح لباس داریم و یک طراح خوب می تواند کمک کند زیرا موجب کسب و کار بهتر و ایجاد شغل می شود.

یکی از تولیدکنندگان در جواب خانم موسوی گفت: چرا ما به دنبال طراح برویم او باید دنبال تولید کننده برود و تا به حال نشده یک طراح جهت ارائه طرح های خود کتابچه یا الگویی ارائه دهد . ما طی تجربه ای که سالیان زیاد داریم طراحی می کنیم. 


شناسایی طراحان لباس در خوزستان

محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی در جواب گفت: در نظر داریم امسال حتما طراحان استان را شناسایی و در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم. مدیر عامل شهرک های صنعتی و سرپرست اداره کل امور بانوان استانداری عقیده داشتند که باید تعامل بیشتری بین تولید کننده و طراح صورت بپذیرد.

محمدیان گفت: طبق قانون کارگاه تولیدی که در شهرک صنعتی استقرار پیدا کند بیمه 5 نفر از کارگران مشمول ده درصد تخفیف می شود. همچنین شرکت شهرک های صنعتی آماده است تا زمین در اختیار تولید کنندگان قرار دهد . در همین راستا 30 الی 50 درصد هزینه زمین دریافت می شود و مابقی نیز قسط بندی می شود.


ظرفیت استان در بحث بانوان کارآفرین

در ادامه این نشست ، خانم یار علی رئیس انجمن بانوان کار آفرین خوزستان بیان داشت: ما باید ابتدا بدانیم ظرفیت استان در بحث بانوان کارآفرین چقدر است و آیا تا بحال آن را شناسایی کرده ایم؟  وی گفت: باید ارزش بانوان در جامعه شناخته و از ظرفیت های آنان استفاده شود زیرا ما در قبال زنان جامعه مسولیت اجتماعی داریم و اکثر ما که در اینجا حضور پیدا کردیم جهت منافع شخصی نبوده بلکه برای دفاع از حقوق زنان اینجا هستیم.

رئیس انجمن بانوان کار آفرین خوزستان افزود: بسیاری از دختران فارغ التحصیل ما در بخش صنعت با ظرفیت های صنعتی استان و  فرصت های شغلی موجود آشنایی کامل ندارند که ما باید آن ها را به این مسیر هدایت کنیم. یار علی تصریح کرد: متاسفانه توسعه جامعه زنان در استان بسیار کم بوده است و امیدواریم در آینده با همدلی بیشتر این مشکل حل شود.


تشکیل اتاق فکر در واحدهای تولیدی

وی گفت: باید قبل ازچنین نشست هایی هر واحد صنعتی با تشکیل جلساتی نماینده هایی را تعیین و به طور مکرر به چنین جلساتی بفرستند . باید اتاق فکر متناسب با بخش هایی مختلف تولید تشکل شود و این دیدگاه که تولید کننده و طراح بگوید دیگری به من نیاز دارد درست نیست بلکه باید تعامل وجود داشته باشد.

نوآوری در پوشاک خوزستان

محمدیان مدیر عامل شهرک های صنعتی در ادامه افزود: ظرفیت بالایی در بخش پوشاک صنعتی و بوتیکی در استان وجود دارد و نباید تولید کنندگان پوشاک همه توان خود را در تولید پوشاک مدارس صرف کنند البته باید در پوشاک مدارس هم نوآوری داشته باشیم زیرا اولیای دانش آموزان به دنبال بهترین لباس هستند و در همین جهت تسهیلاتی دولت برای واحد هایی که 60 درصد پیشرفت داشتند قرار داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار