اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
  رئیس هیات مدیره بیمارستان در دست ساخت حکمت درمان دزفول از توقف روند ساخت این بیمارستان به دستور سازمان بازرسی کشور خبر داد.

عملیات ساخت بیمارستان عمومی، تخصصی و فوق تخصصی حکمت درمان دزفول پنجم اردیبهشت ماه سال 1393 در مجاورت ترمینال دزفول آغاز شد که پس از مدتی متوقف گردید.

فریدون حسینی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با پیگیری صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان حکمت درمان دزفول در سال 89 صادر شد افزود:طبق برنامه قرار بود این بیمارستان با سرمایه گذاری یک صندوق قرض الحسنه و 22 پزشک ساخته شود.

وی گفت:در مزایده ای که از سوی شهرداری دزفول صورت گرفت زمینی به مساحت 10 هزار متر جنب ترمینال دزفول خریداری شد و تحویل هیات مدیره گردید ولی با تغییر شهردار دزفول با ساخت این بیمارستان از سوی شهرداری دزفول مخالفت شد.

حسینی فر افزود:با پیگیری بسیاری که با حضور مسوولان محلی و قضایی شهرستان دزفول با شهردار صورت گرفت شهردار مجوز ساخت بیمارستان را صادر کرد ولی بعد از گذشت هشت ماه از سوی سازمان بازرسی کشور دستور توقف ساخت این بیمارستان صادر و کار متوقف شد.

رئیس هیات مدیره بیمارستان حکمت درمان دزفول با اشاره به مشکلات درمانی در دزفول گفت:شهرستان دزفول با جمعیتی حدود 500 هزار نفر به بیماران شهرها و استان های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه می کند لذا از مسئولان این شهرستان انتظار می رود به جای مانع تراشی در روند اجرای این بیمارستان همکاری کنند.

وی افزود:هزینه ساخت این بیمارستان یک هزار و 300 میلیارد ریال برآورد شده است که تاکنون 80 میلیارد ریال آن توسط پزشکان و موسسه اعتباری ولی عصر جذب شده است و مابقی اعتبار نیز به صورت گام به گام پرداخت خواهد شد.

حسینی فربا اشاره به اینکه ساخت این بیمارستان تا کنون تا مرحله پی ریزی و ستون ها پیش رفته اما متوقف شده گفت:خسارت سنگینی بابت توقف ساخت این طرح درمانی به سرمایه گذاران وارد شده است.

وی گفت:در آخرین نشست با شهردار دزفول اعلام شد باید کاربری زمین این بیمارستان از ترمینال به درمانی تغییر یابد تا پروانه ساخت آن صادر شوداین درحالی است که هنگام خرید زمین مورد نظر در شورای شهر، تغییرکاربری این زمین برعهده شهرداری قید شد است.

شهردار دزفول نیز در این رابطه به ایرنا گفت:بیمارستان مورد نظر پروانه ساخت ندارد و باید در کمیسیون ماده 5 در مرکز استان کاربری زمین آن از ترمینال به درمانی تغییر یابد.

محمدرضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کشور دستور توقف ساخت و ساز این طرح درمانی آن را صادر کرده است افزود:شهرداری دزفول دبیر تغییر کاربری این زمین می باشد و کار تغییر کاربری توسط شهرداری پیگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد:در حال حاضر منتظر تشکیل کمیسیون ماده 5 در مرکز استان هستیم تا مجوز پروانه ساخت صادر شود.
بار درمان بیماران شهرهای شمال خوزستان و نیز استان های همجوار بر دوش امکانات درمانی شهرستان دزفول سنگینی می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار