اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
 سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان اعلام کرد که سه میلیون نفر از افغان ها به مواد مخدر معتادند که این میزان 11 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.
  
 به گزارش ایرنا، «محمد حنیف دانشیار» روز دوشنبه با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش این آمار به رسانه های افغانستان گفت که جمعیت معتادان در این کشور رو به افزایش است.

دانشیار تاکید کرد که مسئولان وزارت مبارزه با مواد مخدر تلاش دارند تا از افزایش این آمار جلوگیری کنند و نیز معتادان را در بیمارستان هایی که برای مداوای آنان ایجاد شده، درمان کنند.

دانشیار افزود که با توجه به افزایش ناامنی ها کشت خشخاش نیز در برخی از استان های این کشور افزایش یافته و اکنون در 20 استان افغانستان، مواد مخدر کشت می شود.
دانشیار گفت که بخش عمده ای از در آمد کشت و قاچاق مواد مخدر مصارف جنگ و ناامنی ها در کشور می شود.

روز گذشته رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان ضمن تائید افزایش کشت مواد مخدر از جامعه جهانی خواست تا در امر مبارزه با مواد مخدر با افغانستان همکاری کند.

وی تاکید کرد که عزم دولت وحدت ملی برای نابودی مواد مخدر راسخ و استوار است اما نابودی این پدیده به توجه جدی مردم افغانستان و جامعه جهانی نیاز دارد.

وی گفت که افغانستان امروز نه تنها با تولید و قاچاق مواد مخدر دچار مشکل جدی می باشد،بلکه اعتیاد به این مواد نیز مشکل بزرگ محسوب می شود.

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان گفت که استراتژی ملی مبارزه با مواد مخدر که سال گذشته در حاشیه نشست سازمان ملل متحد اعلام شد، عملی شدن آن عزم اراده مردم و جامعه جهانی را می خواهد.

وی از ارگان های دولتی مرتبط در امر مبارزه با مواد مخدر خواسته است تا توجه ویژه برای از بین بردن آن انجام دهد زیرا مواد مخدر زندگی بشری را تهدید می کند.

در سال 2015 میلادی 183 هزار هکتار زمین تحت کشت مواد مخدر قرار داشت که از آن 3 هزارو 300 تن مواد مخدر تولید شده بود.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، هلمند که یکی از استان های بزرگ افغانستان در تولید مواد مخدر می باشد که 16 درصد کاشت مواد مخدر این کشور در آن تولید می شود.
افغانستان هنوز هم در صدر کشورهای تولید کننده مواد مخدر قرار دارد و سال گذشته بیش از 70 درصد مواد مخدر جهان، در این کشور تولید شده است.

برچسب ها: افغانستان ، معتاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار