اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
شوشان: مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان از استقرار 10 کانکس پیش‌ساخته در مناطق عشایری استان تا یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: حداقل به 100 کانکس دیگر برای رفع نیازهای آموزش‌وپرورش عشایر و جایگزینی مدارس خطرآفرین استان نیاز است.

حمید قنبری در گفت‌وگو با  ایسنا، اظهار کرد: 10 کانکس پیش‌ساخته با ضمانت 6 ساله با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از سوی سفارت ژاپن برای دانش‌آموزانی که در مدارس پرخطر تحصیل می‌کنند، جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: این کانکس‌ها تا یک ماه آینده به مناطق اندیکا، ایذه، لالی و الوار گرمسیری انتقال می‌یابند و کلاس‌های بیش از 170 دانش‌آموز این مناطق در این کانکس‌ها برگزار می‌شود؛ البته این مقدار کافی نیست و ما حداقل به 100 کانکس دیگر نیاز داریم تا مدارس کنار جاده در مناطق عشایری را به آن‌ها انتقال دهیم.

مدیر آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر گام‌های بسیار خوبی در این زمینه برداشته شده است به‌طوری‌که در منطقه اندیکا که پرجمیعت‌ترین منطقه عشایری کشور محسوب می‌شود 13 پروژه آموزشی یک، 2 یا سه کلاسه تا مهرماه آماده بهره‌برداری می‌شوند، اما هنوز بیش از 100 مدرسه خطرآفرین، حدود 150 مدرسه چادری و حدود 40 مدرسه استیجاری در استان وجود دارد.

قنبری با بیان این‌که در بعضی مناطق به دلیل نبود راه برای انتقال کانکس و مصالح ساخت مدرسه، استفاده از مدارس چادری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: در 2 سال گذشته 60 کلاس درس به کلاس‌های استاندارد ما اضافه شد و امیدواریم در سال‌های آینده کمبودها به‌طور کامل برطرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار