اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
 رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: کسورات پرداخت طلب ذرت‌کاران یک تا ده درصدی غیرقابل توجیه، ناعادلانه و بدون اعلام قبلی به کشاورزان انجام شده است.
عبدالرحیم رحیمی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوش با بیان اینکه دولت پس از 6 ماه از برداشت ذرت، ما به تفاوت پول فروش این محصول نسبت به قیمت تضمینی را به حساب کشاورزان واریز کرده است، اظهار کرد: این پرداخت‌ها متاسفانه با کسورات یک تا 10 درصدی غیرقابل توجیه، ناعادلانه و بدون اعلام قبلی به کشاورزان انجام شده است.

وی به جلسه‌های نمایند‌ه‌های کشاورزان با مسؤولان و بورس اشاره کرد و توضیح داد: ابهاماتی در ارتباط با پرداخت هزینه تبعی، انبارداری، حق‌الزحمه فروش و کارمزد بورس وجود داشت که در این جلسات با مسؤولان و بورس مطرح شد آنها گفتند که این هزینه‌ها بر عهده دولت است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش ادامه داد: با این وجود اکنون مشاهده می‌شود که از مطالبات کشاورزان کسر شده و این موضوع نارضایتی کشاورزان را در پی داشته است.

رحیمی‌نیا با بیان اینکه این شرایط به‌وجود آمده به جامعه کشاورزی شهرستان شک وارد کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر شروع فصل کشت ذرت است که با تردید جدی کشاورزان مواجه شده و موجب بی‌رغبتی کشاورزان نسبت به کشت این محصول شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی گذشته، 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تحت کشت ذرت قرار گرفت که به‌دلیل عدم پرداخت به‌موقع پول ذرت، نسبت به سال زراعی گذشته 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نماینده صنفی کشاورزان یادآور شد: چگونه می‌توان انتظار شکوفایی بخش کشاورزی را داشت، در حالی که برنامه‌ریزی صحیحی در رابطه با خرید تضمینی محصولات استراتژیکی مانند ذرت نداریم.

رحیمی‌نیا در پایان یادآور شد: خوزستان یکی از استان‌هایی است که ذرت بسیار زیادی همه ساله تولید می‌کند و شهرستان شوش بیشترین میزان تولید ذرت در کشور را به خود اختصاص داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار